Pudding czekoladowy

Jak zrobić pudding czekoladowy?

Kuchnieswiata - specjalista Tipy.pl
Czekolada – recepta na całe zło i wszystkie troski. Ten najlepszy środek na depresje ma swoich fanów na całym świecie, mali i duzi zajadają się nią zapominając o kaloriach. Pudding czekoladowy stanowi doskonałą propozycję na deser bez względu na okazję. Niewątpliwie dużą zaletą jest niesamowita prostota i szybkość wykonania tej słodkości. Możecie być pewni, że raz przygotowany już zawsze będzie gościł na waszych stołach. Poniżej znajdziecie wskazówki, które pomogą wam w jego przygotowaniu.
P

* 1/2 szklanki cukru
* 1/3 szklanki + 1 łyżka kakao
* 1/8 łyżeczki soli (szczypta)
* 1/3 szklanki gorącej wody
* 30 gram półsłodkiej czekolady drobno posiekanej
* Szklanka śmietany
* Szklanka mleka
* 2,5 łyżki skrobi kukurydzianej
* 1,5 łyżeczki ekstraktu z wanilii
* bita śmietana

1
Czekolada

Zanim zaczniesz upewnij się że masz odpowiednie miseczki średniej wielkości, które byłyby odpowiednie na pudding (wielkości około 200 - 250 ml). W dużym rondelku zmieszaj z sobą cukier, kakao i sól. Stopniowo dodawaj gorącej wody ciągle mieszając aż zrobi się gładka pasta. Rondelek z kakao postaw na ogniu i doprowadź do wrzenia cały czas mieszając. Jak zacznie się gotować to ściągnij z ognia i dodaj drobno posiekaną lub startą na tarce czekoladę.

2
Pudding czekoladowy
Zmieszaj ze sobą szklankę śmietany i szklankę mleka. Odlej do osobnego naczynia 1/4 szklanki śmietanowego mleka. Resztę (1 i 3/4 szklanki) stopniowo wlewaj do masy czekoladowej cały czas mieszając.

Do pozostałej części śmietanowego mleka (1/4 szklanki) dodaj skrobię kukurydzianą i zmiksuj na gładką masę. Teraz część ze skrobią wlej do czekolady i dokładnie wymieszaj.
3
Robienie puddingu
Połóż rondelek na ogniu i ciągle mieszaj. Im dłużej masa będzie się podgrzewać tym bardziej odparuje z niej woda a masa będzie gęstnieć.
4
Gęstniejąca czekolada
Jak już masa czekoladowa zgęstnieje zmniejsz ogień na maksymalnie mały i gotuj przez minutę. Cały czas mieszaj, aby czekolada się od spodu nie przypaliła.
5
Czekolada na pudding
Po minucie ściągnij czekoladę z ognia, dodaj do niej 1,5 łyżeczki wanilii i dokładnie wymieszaj.
6
Pudding czekoladowy
Przelej pudding do małych miseczek. Przykryj je plastikowymi workami, aby nie utworzył się na wierzchu kożuch. Schładzaj w lodówce co najmniej 2 godziny przed podaniem. Pudding można przechowywać 2 dni od czasu przygotowania.
7
Pudding z bitą śmietaną
Pudding podawaj z bitą śmietaną. Smacznego

Powiązane porady

toffi domowej roboty
Klafuti z truskawkami

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

matix
29.06.2016
jaka to ma być dokładnie śmietana
Kuchnieswiata
21.12.2011
do Disco: wszystkie składniki przemnóż przez 2,3 tj.
1/2*2,3= ok 1,15 szklanki cukru
1/3*2,3= ok 0,8 szklanki + 1*2,3= 2,3 łyżka kakao
itd.
Disco
20.12.2011
jak zrobić 14 porcji?
Kuchnieswiata
05.12.2011
około 3 szklanek - po rozdzieleniu do małych miseczek będzie to ok 6 porcji
abezda
04.12.2011
ile porcji z tego wyjdzie?