Pizza

Jak zrobić ciasto do pizzy?

Kuchnieswiata - specjalista Tipy.pl
Pizza
1 z 5
Istnieje wiele przepisów na ciasto do pizzy. Jedne są lepsze, inne gorsze. Poniżej przedstawiam jednak najlepszy (według mnie) przepis na ciasto do pizzy jakie znalazłem. Ciasto na pizzę powinno być proste i nie zawierać zbyt wielu składników. Ciasto do pizzy nie powinno być również słodkie, jednak bez cukru ciasto nie uzyska odpowiedniej barwy i zapachu. Ten przepis zawiera optymalną ilość cukru jednak jeśli uważasz, że jest on całkiem niepotrzebny to możesz z niego zrezygnować - ciasto i tak będzie dobre.
P

* 1 opakowanie suchych drożdży (około 2 i 1/4 łyżeczki)
* 1 i 1/3 szklanki ciepłej wody (40-45 stopni). Aby odmierzyć temperaturę wystarczy do wody włożyć palec. Temperatura ciała wynosi 36,6 stopni, zatem jeśli włożysz palec do wody i poczujesz, że jest gorąca na tyle, że nie możesz w niej dłużej trzymać palca to jest to dobra temperatura.
* 3,5 - 3,75 szklanki mąki (najlepsza będzie mąka wysokoglutenowa)
* 2 łyżki oliwy z oliwek
* 1 łyżka soli
* 1 łyżka cukru (opcjonalnie) - jeśli nie lubisz w cieście słodkiego posmaku to nie dodawaj.

1
Ciasto do pizzy
Zmieszaj suche drożdże z ciepłą wodą, odstaw na 5 minut a następnie dodaj wszystkie pozostałe składniki. Całość mieszaj ręką lub mikserem na małej prędkości przez około minutę, aż wszystko się ze sobą połączy. Ilość mąki potrzebna do wyrobienia ciasta zależy od temperatury i wilgotności. Aby ciasto się nie kleiło powinno wystarczyć 3,5 szklanki mąki +/- 1/4 szklanki. Jak już będziesz mieć odpowiednie ciasto, połóż je na posypaną mąką stolnicę i ugniataj przez około 10 minut. Jeśli masz mikser spiralny to ustaw na średnią prędkość i miksuj ciasto 10 minut.
2
Ciasto na pizzę
Następnie przełóż ciasto na posypaną mąką stolnicę i pozostaw pod przykryciem (ściereczka lub ręcznik bawełniany) na około godzinę (aż ciasto podwoi swoją objętość). Następnie podziel ciasto na dwie równe kule. Jeśli chcesz zrobić tylko jedną pizzę, to jedną kulę włóż do zamrażalnika.
3
Robienie pizzy
Aby zrobić pizzę połóż ciasto na posypanej mąką stolnicy i zacznij je wolno rozwałkowywać. Jeśli lubisz grubsze ciasto na obrzeżach to uformuj brzegi rękami.
4
Gotowa pizza
Aby upiec pizzę rozgrzej piekarnik do 245 stopni C, włóż pizzę do środka i piecz przez 10-16 minut. Pizza będzie dobrze upieczona, jeśli krawędzie ciasta będą miały złoty kolor a ser żółty będzie roztopiony. Jeśli do ciasta dodasz więcej cukru to po upieczeniu będzie ono bardziej brązowe (ale również znacznie słodsze).
Strona 1 z 5

Powiązane porady

pizza na cienkim cieście
pizza z kurczakiem i sosem czosnkowym
pizza na grillu

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

abka
13.02.2017
Super przepis.bardzo dobre ciasto ale dałam łyżeczkę soli i cukru .Pieklam pierwsze 5min termoobieg z grilem ciasto z sosem pieczarkami i papryka kolejne 5min termoobieg gora dol i kolejne 5min szynka ser w termoobieg i grill i wyszła swietna .z przepisu wyjdą dwie prostokątne blaszki.