Odchudzanie na rowerze

Jak jeździć na rowerze, żeby schudnąć?

ProsportProsport - specjalista Tipy.pl
Jazda na rowerze zbawiennie wpływa na nasz układ sercowo-naczyniowy. Dodatkowo wspomaga metabolizm – nasze ciało spala kalorie dużo szybciej. Jazda na rowerze poprawia też naszą kondycję. Istnieje wiele rodzajów jazdy na rowerze. Jeśli jednak chcesz zrzucić kilka kilogramów, ważna jest przede wszystkim systematyka. Co jeszcze? Odpowiedź w niniejszym artykule.
1
Wybierz się na przejażdżkę rowerem po asfalcie jak i po zwykłych ścieżkach i zdecyduj, który typ nawierzchni Cię bardziej interesuje. Zwykłe przejażdżki do pracy będą zupełnie wyglądały niż te popołudniowe, w ramach relaksu i utrzymania kondycji. Rodzaj roweru również odgrywa tutaj ważną rolę. Nie pojedziesz BMXem na wycieczkę za miasto, a rowerem szosowym do lasu. Jeśli więc nie masz roweru, na którym mogłabyś jeździć po wybranym terenie, udaj się do sklepu rowerowego i wybierz coś dla siebie.
2
Przywyknij do swojego roweru. Wybierz się na kilka próbnych przejażdżek. Zdeterminują one czy siodełko i kierownica są ustawione prawidłowo. Również Twoja pupa powinna się przyzwyczaić do siodełka. Po długiej przerwie w jeździe na rowerze, lub rzadkiej jeździe na nim siodełko najprawdopodobniej odgniecie pupę i będzie ona boleć. Mięśnie nóg też dadzą o sobie znać. Mimo iż to bardzo niewygodne, to jednak dobra oznaka tego, że coś się dzieje z Twoim ciałem, zaczyna ono wreszcie pracować. Ból w znacznej mierze przejdzie w ciągu kilku dni i jeśli tylko będziesz jeździć regularnie z czasem przejdzie całkowicie, ponieważ mięśnie się rozruszają i ruch nie będzie już dla nich nowością. Koniec z zakwasami po każdym większym wysiłku!
3
Zastosuj ćwiczenia interwałowe. Chodzi o to, żeby jechać normalnym, spokojnym tempem, a następnie przyspieszyć i przez chwilę jechać bardzo szybko i intensywnie pedałować po czym znów zwolnić do normalnego tempa, aby za chwilę ponownie przyspieszyć. I tak na zmianę. Przyspieszaj dopiero wówczas, gdy poczujesz, że w czasie wolnej jazdy ciało już się zrelaksowało. Zwalniaj, gdy czujesz, że za chwilę już nie dasz rady więcej pedałować.
4
Pamiętaj, że ważna jest regularność, systematyczność. Bez niej nawet najlepiej wykonywane treningi nie przyniosą pożądanych rezultatów.
5
Rozgrzewna przed jazdą
Przed każdą jazdą zrób rozgrzewkę. Wykonaj kilka pajacyków, skłonów. Nie wolno Ci po prostu wsiąść na rower i wyruszyć przed siebie. Przygotuj ciało na większy wysiłek. Za każdym razem.
6
Na początku nie wybieraj długich i trudnych tras. Zacznij od dwudziesto lub trzydziesto-minutowych jazd. W miarę upływu czasu i poprawy Twojej formy zwiększaj dystanse i wybieraj trudniejsze trasy.
7
Pamiętaj, że jazda na rowerze rewelacyjnie wzmocni nogi i pośladki. Jednak nie zapominaj o górnej części ciała. Ją też ćwicz, aby zachować równe proporcje.
?

Wskazówki
* Skontaktuj się z lokalnymi grupami rowerowymi. Są to grupy osób spotykających się regularnie, aby wspólnie organizować sobie wycieczki rowerowe w różne fajne miejsca.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

kasiaosta
05.07.2015
Nie znoszę tej formy aktywności mimo że to jedna z najskuteczniejszych pozwalających na utrzymanie idealnej sylwetki. Stosując acetomale mogę wybrać to co najbardziej mi odpowiada z takim samym efektem.