Jazda rowerem pod górkę

Jak jeździć rowerem pod górkę?
ProsportProsport - specjalista Tipy.pl

Jeśli chcesz ćwiczyć nogi jeżdżąc na rowerze to jazda pod górkę jest idealnym rozwiązaniem. Niestety czasami zapał jest większy od możliwości. Po wjeździe na pierwszą górkę mówisz sobie: nigdy więcej! Jednak nie wolno się od razu poddawać, trzeba odpowiednio podejść do jazdy rowerem po górkach. Przyjrzyj się bliżej jeździe rowerem pod górkę i dowiedz co zrobić, aby przynosiła ona radość.
1
Po pierwsze, siła. Jest ona albo genetyczna, albo wypracowana dzięki treningom. Przekonasz się sam, że im więcej wjazdów pod górkę masz za sobą, tym łatwiej Ci to przychodzi. W końcu trening czyni mistrza. Zacznij jednak od małych wzniesień i stopniowo w miarę wzrostu formy wybieraj coraz wyższe i trudniejsze górki. Z czasem żadna górka nie będzie dla Ciebie przeszkodą nie do pokonania.
2
Nie lekceważ znaczenia przerzutek, ponieważ mogą Ci one bardzo pomóc. Jeśli przerzutka nie jest dopasowana do Twojej siły i możliwości, natychmiast zmień ją na taką, która pozwoli Ci swobodnie wjechać na górkę. Jeśli Twój rower nie ma odpowiednich dla Ciebie przerzutek, watro pomyśleć nad jego zmianą.
3
Dla większości wzniesień, im właściwszą strategię wybierzesz, tym łatwiej będzie Ci na dane wzniesienie wjechać. Są trzy rodzaje wzniesień, z którymi można mieć do czynienia: pojedyncze wzniesienie, seria wzniesień i góry.
4
Pojedyncze wzniesienie. Jedziesz sobie wybraną trasą po w miarę płaskim terenie i nagle przed Tobą pojawia się górka. Szybka jej ocena pomoże w podjęciu odpowiedniego działania. W większości przypadków najlepiej się przed taką górką rozpędzić. A jak już na niej będziesz zmienić szybko przerzutkę na lżejszą i pedałować, dopóki nie znajdziesz się na górze. Podnieś tyłek z siodełka. Na stojąco będzie Ci dużo łatwiej wjechać na górkę.
5
Seria wzniesień. Dla niewtajemniczonych rowerzystów może się to wydawać niemożliwe, aby pokonać serię wzniesień. Poprzez budowanie odpowiedniej szybkości przy zjeździe z pierwszego wzniesienia wjeżdżasz na kolejne, itd. Na pierwsze wzniesienie wjeżdżasz jak na pojedynczą górkę. Przez rozpędzenie roweru zachowujesz też swoją energię na dalszą jazdę.
6
Góry. Nie ma nic piękniejszego od widoków w górach. Dodaj do tych widoków przyjemność z jazdy na rowerze, relaks gwarantowany. Jazda rowerem po górach nie jest jednak taka prosta. Trzeba być w naprawdę dobrej kondycji i mieć do tego odpowiednie przygotowanie, oraz sprzęt. Jeśli więc nie czujesz się na siłach nie porywaj się na to. Poćwicz jazdę na pobliskich wzniesieniach i lasach, ćwicz regularnie. Dopiero wtedy możesz porwać się na góry. Nie zapomnij zaopatrzyć się wtedy w zapasy wody i jedzenia.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

#41256
18.12.2016
Nie wiedziałem, że są trzy rodzaje wzniesień... :)
XAr
13.06.2014
Lepszy Poradnik napisało by dziecko w gimnazum na pracę domową.
Scott
19.07.2013
"Podnieś tyłek z siodełka. Na stojąco będzie Ci dużo łatwiej wjechać na górkę." - Bzdura! Wtedy to się dopiero męczysz!
piotrek
08.07.2013
Ten artykul jest chyba pisany przez "eksperta" sportowego. No co za banaluki. Osoba , która napisała ten "specjalistyczny" tekst chyba nie jezdzila nigdy po górach, mam nadzieje , ze ludzie tego nie biorą sobie do serc.
Polecam fora rowerowe, youtube, czy wikihow.