Kolorowe balony

Jakie jest znaczenie poszczególnych kolorów?

Kolorowe balony
1 z 13
Od dawna już człowiek obserwuje kolory i przypisuje im różne znaczenia. Niektórzy wierzą, że kolory mają siłę wpływania na nasz nastrój, że mogą pobudzić nas do działania, lub przeciwnie uspokoić i wprowadzić w melancholijny nastrój.
Podobno na podstawie analizy kolorów, którymi człowiek się otacza można powiedzieć wiele na temat jego charakteru. Także specjalne kolorowanki w których samodzielnie wybieramy kolory których używamy, służą padaniu podświadomego nastroju człowieka.
1
Białe kamienie
Biały - oznacza czystość, klarowność, niewinność, prostotę, porządek, zakończenie, czasem też obsesyjną czystość, purytanizm lub naiwność.

Najpopularniejszym symbolem niewinności jest śnieżnobiała suknia, którą młode kobiety wkładają w dniu ślubu. Dzieci przystępujące do pierwszej komunii świętej ubiera się w białe alby, wręcz się im białe kwiatki, ogólnie cała uroczystość utrzymana jest w jasnym kolorze podkreślającym czystość.
2
Żółte róże
Żółty - siła woli, świadomość własnej wartości, siła wewnętrzna, pewność siebie, czujność umysłu, intelekt, czasem też chytrość i upór.

Kolor ten pobudza to działania, jednak należy z nim uważać, ponieważ np. podarowanie żółtych kwiatów może być odebrane jako symbol zarozumiałości.
3
Pomarańczowe niebo
Pomarańczowy - radość, przyjaźń, optymizm, energia seksualna, czasem też obsesyjne zainteresowanie seksem, lub zmęczenie.

Pomarańczowy akcent w naszym ubraniu, np. szalik lub rękawiczki, poprawi nam humor w deszczowy dzień i doda nieco energii.
4
Różowe kwiaty
Różowy - lojalność, ciepło, empatia, czasem też egoizm.

Niestety różowy kojarzony jest obecnie z przesadną słodkością, niewielka inteligencją i płytkością emocjonalną. Tymczasem, niewielki akcent w odpowiednio dobranym kolorze, rozweseli każdy pokój.
5
Czerwone parasolki
Czerwony - odwaga, przetrwanie, siła fizyczna, witalność, czasem też złość, chciwość, okrucieństwo, brutalność.

Czerwone róże są symbolem namiętności i gorącej miłości, skojarzenie jest tak silne, że istnieje niepisana reguła darowania, takich właśnie kwiatów jedynie osobie wyjątkowo bliskiej naszemu sercu.
6
Zielone liście lilii
Zielony - uczucia, współczucie, wolność, odnawianie, związki, czasem też zazdrość, niechęć do zmian, rozpamiętywanie przeszłości.

Zielony kojarzy się ze świeżością, dlatego jego pastelowym odcieniem często maluje się wnętrza szpitali. Zielony kolor jest też symbolem wiosny, dlatego wpływa korzystnie na nasz humor.
7
Niebieska woda
Niebieski - inwencja twórcza, oddanie, szczerość, zaufanie, pokój, relaks, czasem też hipokryzja, podejrzliwość, smutek.

Błękit wpływa kojąco na nerwy, uspakaja i kojarzy się z ciszą. Z tych powodów zaleca się wykorzystywanie tej barwy w sypialniach, można pomalować ściany na błękitny kolor, lub choćby zaopatrzyć się w niebieską pościel, na pewno wpłynie to pozytywnie na jakość naszego snu.
8
Turkus
Turkusowy - elokwencja, ochrona, niezależność, czasem też alergia.

Turkus jest odcieniem odważnym, nie każdy jest gotów wybrać np. ubranie w tym kolorze. Jeśli jednak się na to zdecydujemy, powinniśmy poczuć się pewni siebie i wyjątkowo modni.
9
Indygo
Indygo - jasność umysłu, intuicja, wyobraźnia, tajemnica, czasem też koszmary, paranoja.

Indygo oznacza czary, magiczne rytuały, tajemniczość. Często nastolatki pragnąc podkreślić swój bunt, wybierają ubrania właśnie w odcieniach czerni i indygo.
10
Srebrne monety
Srebrny - transformacja, zdolności nadprzyrodzone, podświadomość, czasem też łatwe uleganie wpływom, lub brak stabilności.

Srebro, kojarzy się też z elegancją i wytwornością. Nowoczesność także ma kolor srebrny, wystarczy spojrzeć na aranżacje wnętrz, nawiązujące wyglądem do laboratoriów, pełne bieli i srebra.
11
Złoty mercedes
Złoty - dostatek, przyjemność, odpoczynek, wyższe ideały, duchowość, czasem też lenistwo, chciwość, apatia.

Złoto oznacza bogactwo, jednak należy uważać, bo nadmiar tego koloru przywodzi na myśl kicz i pozerstwo.
12
Czarny kot
Czarny - wnikliwość, ocenianie, moc, czasem też uprzedzenia, tyrania, bezkompromisowość.

Jest chyba najbardziej symbolicznym z kolorów. Mrok, magia,zło, ale też elegancja, tajemniczość itp.
Strona 1 z 13

Powiązane porady

remont mieszkania
pudełko na biżuterię
jesienne liście - dekoracja na jesień

Komentarze (8)

* Pola wymagane

nietoperz36
02.12.2015
Już wiem co mówi do mnie mój organizm patrząc na to co wychodzi ze mnie po obiadku kolorowego.
telek
02.12.2015
A co o tym sądzi R.PETRU ???
wanja
02.12.2015
a co z podczerwienią i nadfioletem?
Roman
02.12.2015
Wstyd i " lufa " z ortografii. Po polsku wiara, i wierzyć!!!
Moni
02.12.2015
błąd ortograficzny, piszemy ...niektórzy wierzą - a nie wieżą. Redagujcie to poprawnie, młodzież utrwala sobie wasze błędy poprzez czytanie.
filip
02.12.2015
"Niektórzy wieżą, że kolory mają". Czy chodzi o krzywą wieżę w Pizie?
#18963
18.04.2013
Otaczanie się kolorami ma naprawdę wpływ na zdrowie i samopoczucie człowieka.Warto zatem dobierać kolory według swoich upodobań i napewno poczujemy się lepiej.Wybierzmy się na spacer kiedy jest słoneczna pogoda i wszystko kwitnie, a sami zobaczymy jak wspaniałym będzie i udanym ten spacer.
Zupa
10.01.2013
Zabrakło koloru brązowego i fioletu...