Jak przygotować sałatkę ziemniaczaną?

Słynna, niemiecka kartoffelsalat, jest daniem wybitnie prostym, można by rzec "chłopskim", niemniej rzadko kto jej nie lubi. Smak znają wszyscy, ziemniaczany, nieco słodkawy i odrobinę kwaśmy, pozostaje w pamięci na zawsze. W samych Niemczech znajdziemy kilka wariantów kartoffelsalad, przepis podany poniżej jest chyba tym najbardziej rozpowszechnionym. Jej przygotowanie w domu nie powinno stanowić dla nikogo większego problemu. Zatem delektujmy się tą genialną w swej prostocie sałatką. Smacznego!
P

* 1 kg ziemniaków
* 50 g ogórków konserwowych
* 1 drobno pokrojona cebula
* 30 ml rosołu (ewentualnie wody)
* 2 łyżki oleju
* 3 łyżki octu jabłkowego
* 1 łyżeczka majeranku
* sól, pieprz do smaku

1
Do przygotowanego rosołu (lub wody) dodajemy posiekaną drobno cebulę, ocet, olej, majeranek, sól i pieprz.
Marynatę najlepiej od razu przygotować w dużej misce, do której będziemy później dorzucać kolejne składniki.
2
Ziemniaki gotujemy w mundurkach (czyli w łupinach) ok. 20 min. (jeśli mamy duże bulwy czas nieco wydłużamy). Następnie je studzimy, najlepiej poprzez zamoczenie w zimnej wodzie i obieramy.
Jeśli ziemniaki nadal są zbyt gorące, a zależy nam na czasie, możemy obierać bulwę, nakłuwając ją na widelec i zdzierać skórkę drugą ręką przy pomocy niewielkiego nożyka.
3
Kroimy ziemniaki w równą kostkę i dorzucamy do marynaty. Rozmiar kostki wybieramy według własnego uznania, ale kawałki nie powinny być raczej zbyt drobne. Następnie całość mieszamy, tak aby ziemniaki dobrze pokryły się rosołem z przyprawami.
4
Na koniec do sałatki dodajemy drobno pokrojone ogórki konserwowe i ponownie całość mieszamy. Ważne jest, aby odpowiednio dobrać ilość marynaty do ilości ziemniaków. Kartofle powinny być lekko zwilżone, ale nie pływające w marynacie.
Sałatkę najlepiej podawać dopiero po kilku godzinach, ponieważ składniki powinny mieć czas, aby się "przegryźć" i dopiero wtedy potrawa nabiera swojego specyficznego smaku.
5
Ta tradycyjna niemiecka sałatka, świetnie sprawdza się podczas wszelkiego rodzaju przyjęć na świeżym powietrzu i na pewno stanie się hitem kulinarnym na każdym grillu.
Również na przyjęciach domowych to wyjątkowo proste do przygotowania danie niejednokrotnie potrafi przyćmić o wiele bardziej wyszukane sałatki, ponieważ zawiera tylko składniki, które odpowiadają właściwie wszystkim.
6
Znajdziemy wiele modyfikacji powyższego przepisu, niektórzy stosują ocet jabłkowy, majeranek lub posiekaną natkę pietruszki. Znajdziemy też przepisy z dodatkiem szczypiorku białego wina, czy musztardy. Najlepiej będzie wypróbować kilka wersji sałatki i wybrać tę która nam najbardziej przypadnie do gustu.
?

Wskazówki
* Sałatka podawana jest najczęściej do mięs: kotletów, pieczeni, a nawet parówek. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby zjeść ją z chlebem.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Sałatka z owoców morza
rzodkiewka
sałatka z kurczakiem orzechami i winogronami

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane