pakowanie prezentów

Jak pakować prezenty?

RozrywkaRozrywka - specjalista Tipy.pl
pakowanie prezentów
1 z 9
Nie masz pomysłu na zapakowanie prezentu? Lub nie wiesz jak zapakować prezent, który ma nietypowy kształt? Bez obaw, tutaj znajdziesz ciekawe propozycje, dzięki którym twój prezent będzie wzbudzał zainteresowanie zanim zostanie otworzony. Warto poświęcić kilka chwil, by wywołać uśmiech na twarzy bliskiej osoby. Nie jest to skomplikowane i nie wymaga wiele wysiłku. Zabaw się w pomocnika Mikołaja i sprawdź, w jaki sposób można zapakować upominki.
P

* torby ozdobne papierowe lub materiałowe do pakowania prezentów,
* papier do pakowania,
* nożyczki,
* naklejki,
* ozdobne materiały, filc itp.
* koszyk,
* wstążki,
* ozdobne papierowe chusteczki.

1
Pakowanie prezentów 1
Jeśli prezent ma nieregularny kształt możesz zapakować go w pudełko (jeśli nie masz poproś o jakieś w supermarkecie. Mają ich pełno i nie są im potrzebne.). Do pakowania poza wyobraźnią potrzebne Ci będą różne materiały. Używaj różnych technik pakowania. Prezent możesz przewiązać wstążką na wiele różnych sposobów (patrz zdjęcie obok - kliknij aby powiększyć)!
2
Pakowanie prezentów 2
Jeśli masz jednokolorowy papier do pakowania prezentów wówczas użyj kilku wstążek o różnych kolorach i szerokościach. Koniecznie przepleć je ze sobą.
3
Pakowanie prezentów 3
Prezent nie musi być zawsze pakowany w pudełko. Możesz kupić zwykłą ozdobną torbę na niego. Większość takich torebek do pakowania jest wykonana z mocnego papieru, który utrzyma cięższą zawartość. Produkowane są w wielu rozmiarach i łatwiej w nie zapakować rzecz o nie typowym kształcie.
4
Pakowanie prezentów 4
Jeżeli nie lubisz masówki, kup zwykłą brązową papierową torbę i sama ozdób ją dekoracyjnymi naklejkami, pomaluj według własnego uznania. Możesz zapakować prezent również w zwykłą gazetę, lub strony kolorowego magazynu i przewiązać ładną, kontrastującą wstążką.
5
Pakowanie prezentów 5
Jeżeli nie jesteś zwolennikiem papierowych toreb na prezenty możesz użyć materiałowej, którą kupisz lub uszyjesz własnoręcznie. Np. wino dobrze prezentuje się w lnianej torebce. Jeżeli użyjesz aksamitnej, atłasowej dodasz elegancji zapakowanemu podarunkowi.
6
Pakowanie prezentów 6
Przedmioty takie jak książki, płyty, kasety itp. mają symetryczne kształty, więc najlepiej pakować je w papier ozdobny tak jak byśmy pakowali pudełko.
Oprócz samego prezentu liczy się bardzo sposób jego zapakowania. Pakowanie prezentów jest sztuką. Postaraj się zatem użyć ciekawych, kontrastujących papierów do pakowania. Prezent możesz przewiązać wstążką na wzór paska do spodni (patrz zdjęcie obok).
7
Pakowanie prezentów 7
Prezenty możesz również pakować w koszyku. Najlepiej prezentują się w ten sposób rzeczy kuchenne, talerze, szklanki, itp. ale nie tylko. Wyłóż dno koszyka jakimś ozdobnym materiałem, kolorowym filcem, włóż prezent, przykryj odpowiednio do okazji odpowiednią tkaniną. Do ucha przywiąż wstążkę, kokardę. Możesz też zapakować koszyk w przeźroczysty celofan zaczynając od dołu i zbierając brzegi ponad koszem, wiążąc wstążką.
8
Pakowanie prezentów 8
Do pakowania prezentów możesz użyć zwykłego papieru (bardzo dobrze prezentuje się szary papier) udekorowany gałązkami jodłowymi, szyszkami oraz suszonymi owocami (np. ususzonym plasterkiem pomarańczy lub cytryny) i przewiązać zwykłym sznurkiem sizalowym.

Zobacz również resztę pomysłów na zapakowanie prezentów -> pakowanie prezentów

?

Wskazówki
* Zanim ułożysz prezent w torbie, zawiń go w kolorowe chusteczki, którymi też możesz wypełnić przestrzeń w torbie, w ten sposób przykryjesz zapakowaną rzecz i osoba ją otrzymująca nie będzie miała możliwości jednym spojrzeniem zobaczenia co jest w torbie, a tym samym chusteczki utrzymają prezent w jednym miejscu jeżeli torba jest znacznie większa.
* drobne przedmioty również zaleca się pakować w papier zanim umieścimy je w torbie z innymi przedmiotami. Szczególną ostrożność zachować należy w przypadku kruchych drobiazgów. Można je zapakować w bąbelkową folię i potem w papier i zawiązać wstążką i dopiero tak zapakowaną włożyć do torebki.
* jeżeli potrzebujesz zapakować coś ekstra dużego jak samochód, rower, zrób zdjęcie ,które nakleisz na kartkę i napisz informację jak znaleźć resztę prezentu, możesz na kartce nakleić kluczyki do samochodu. Albo też przewiązać wielka kokardę na samochodzie, rowerze.

Strona 1 z 9

Powiązane porady

prezent pod choinkę dla męża
tanie prezenty bożonarodzeniowe
Kula musjąca do kąpieli

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

Agniesia2678
26.12.2013
propozycja to ozdobienie prezentu własnoręcznie wykonanymi pomponami. Prezent : pudełko/książkę pakujemy w ozdobny papier. UWAGA! Nie musi to być papier ze sklepu z ozdobami, możecie go sami zaprojektować i wydrukować w punkcie druku. Tak jak w tym przypadku. Koszt takiego wydruku to ok 8 pln, a personalizacja prezentu jest zawsze bardzo fajnym elementem. Instrukcje wykonania pomponów znajdziecie w internecie. Jest to bardzo proste. Należy wyciąć obręcz z kartonu i owinąć na niej włóczkę. Na koniec przeciąć na zewnętrznym boku i przewiązać przez środek (to tak po krótce, na youtube znajdziecie masę tutoriali)
meszekowy
07.08.2013
ładnie zapakowany prezent to podstawa. Teraz nikomu nie sprawi to trudności. Dzięki
lori66534
17.12.2012
Ja odkąd pamiętam właśnie tym sposobem pakowałam prezenty nie tylko te gwiazdkowe ale urodzinowe i z każdej innej okazji więc polecam!
kajol695
15.11.2012
świetne pomysły :)
kkk
01.02.2011
to jest super