Jak przyrządzić faszerowane jajka?

Faszerowane jajka są przebojem wielkanocnych stołów. Lubi je każdy, a z ich przygotowaniem powinien sobie poradzić nawet największy amator w kuchni. Jajka są smaczne i pięknie prezentują się na półmisku wyłożonym sałatą.Jest to dobry pomysł na przełamanie rutyny, którą najczęściej stanowią jaja gotowane na twardo i zjadane z dodatkiem soli, majonezu lub sosu tatarskiego.
P

* 6 jajek ugotowanych na twardo (najlepiej ze wsi)
* 3 dag grzybów suszonych
* 2 łyżki chrzanu
* żółtko
* 2 łyżki posiekanej natki pietruszki
* łyżka oleju
* 3 łyżki masła
* tarta bułka
* sól i pieprz

1
Rozpoczynamy od dokładnego wypłukania grzybów, nie powinny w nich pozostać resztki, piasku, gleby leśnej lub zaschłych gałązek i resztek liści. Następnie wkładamy je do przegotowanej wody i zostawiamy najlepiej na noc do namoczenia.
Na drugi dzień grzyby należy ugotować. Na temat gotowania istnieje wiele opinii, niektóre gospodynie gotują grzyby nawet trzy godziny, uważając że w razie, gdyby nie wszystkie grzyby były jadalne, długie gotowanie zneutralizuje, ewentualne szkodliwe działanie.
Jeśli jesteśmy pewni naszych leśnych owoców, wystarczy godzinna gotowania, aby grzyby dostatecznie zmiękły.
2
Ugotowane na twardo i nieobrane ze skorupek jajka przecinamy wzdłuż ostrym nożem. Delikatnie wyjmujemy łyżeczką białko i żółtko, uważamy, żeby nie popsuć skorupek. Łódeczki z pustych skorupek, odkładamy w bezpieczne miejsce, ponieważ będą nam jeszcze potrzebne.
3
Białka, żółtka i grzyby drobno siekamy i ucieramy z masłem, chrzanem, natką pietruszki, sola , pieprzem i surowym żółtkiem.
Jajko z którego wybijemy potrzebne żółtko, należy uprzednio sparzyć wrzącą wodą, aby je oczyścić z ewentualnych bakterii. Dopiero po zalaniu gorącą wodą rozbijamy skorupkę. Pozostałe białko możemy wykorzystać dorzucając np. do pieczonej w tym samym dniu babki.
4
Skorupki napełniamy farszem po brzegi, wierzch posypujemy bułką tartą. Smażymy jajka na mocno rozgrzanym maśle farszem do dołu. Wielkanoc to nie czas na liczenie kalorii, nie żałujmy więc masła i nie zastępujmy go tłuszczami roślinnymi. Tylko prawdziwe masło zapewni, złocistą, chrupiącą i pyszną skorupkę na farszu.
5
Smakują wyśmienicie zarówno podane na gorąco jak i na zimno.Podajemy je na półmisku wyłożonym zieloną sałatą. Jajka możemy posypać posiekanym szczypiorkiem lub, świeżo ściętą rzeżuchą. Do faszerowanych jajek pasuje majonez, sos tatarski lub ketchup.
!

Uwaga!
*Należy uważać jedynie na jedno: jak już się raz spróbuje, trudno przestać. Należy się jednak w pewnym momencie opanować i zostawić trochę na później, jeśli nie chcemy spędzić świąt zwijając się z przejedzenia.

Powiązane porady

Lukier królewski
pasztet

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane