Badanie na raka prostaty

Jak zapobiec prostacie?

DoktorekDoktorek - specjalista Tipy.pl
Prostata zaczyna się powiększać u większości mężczyzn po przekroczeniu 50 roku życia. Powiększona prostata może utrudniać oddawanie moczu co objawia się ciągłym parciem na pęcherz, problemami z utrzymaniem moczu oraz oddawanie go w bardzo małej ilości. Prostacie można jednak zapobiegać. Jak to zrobić?
1
Chodź regularnie, co najmniej raz w roku na badania prostaty. Badania te powinni wykonywać mężczyźni, którzy skończyli 50 lat. W przypadku gdy w twojej rodzinie pojawił się rak prostaty, badania takie należy zacząć wykonywać regularnie od 45 roku życia.
2
Aby zapobiegać rozrostowi prostaty jedz mniej nabiału oraz przetworzonych węglowodanów niż zwykle.
3
Sugeruje się również spożywanie dużej ilości produktów zawierających izoflawony, które zapobiegają wszelkim chorobom prostaty. Izoflawony można znaleźć w produktach sojowych.
4
Upewnij się, że dostarczasz organizmowi odpowiednią ilość cynku. Źródłami cynku są ryby, skorupiaki, pestki dyni, ziarna zbóż, jajka, odtłuszczone mleko, mięso, warzywa korzeniowe).
5
Jedz produkty zawierające beta karoten, witaminy C i E, flawonoidy, błonnik, magnez i kwasy tłuszczowe.
6
Aby zapobiec rozrostowi prostaty jedz produkty zwierające kwas glutaminowy (znajduje się w orzechach, soczewicy i kukurydzy).
7
Unikaj napojów z kofeiną - czarnej herbaty, kawy, coca-coli, czekolady, kakao i napojów energetyzujących.
8
Popraw ukrwienie prostaty poprzez codzienne zimno-ciepłe nasiadówki.
9
Joga
Aby lepiej ukrwić prostatę możesz wykonywać ćwiczenia jogi. Połóż się na ziemi na plecach, ręce połóż obok siebie wzdłuż tułowia. Teraz przyciągnij stopy jak najbliżej pośladków równocześnie rozkładając kolana na boki. Stopy złącz ze sobą podeszwami. Pozostań w tej pozycji około 5 minut.

(na zdjęciu obok jest kobieta, jednak chodzi o dokładne przedstawienie pozycji)
10
Raz dziennie pij łyżkę oleju lnianego. Pomoże to uchronić cię przez przerostem prostaty oraz zwalczy objawy jej zapalenia.

Powiązane porady

nasiadówka
zatrucie alkoholowe
pozycja bezpieczna

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

magda
25.02.2016
najlepiej się mężczyzną urodzić, żeby zapobiec prostacie, co za łoś to pisał
beznadzieja
15.05.2015
jutro bedzie jak zapobiec mozgowi...;-))
studentaka
19.04.2015
Prosta jest prawidłowym narządem morfologicznym u mężczyzny, nie pojawia się od tak..., nóż w kieszeni się otwiera jak widzi się takie bzdury..., niech autor weźmie pierwszy lepszy podręcznik anatomiczny i się nieco podedukuje. WSTYD
wow
13.10.2014
I prostacie też sobie zapobiegnę!!! :D