Pokrzywka u dziecka

Jak leczyć pokrzywkę?

DoktorekDoktorek - specjalista Tipy.pl
Pokrzywka u dziecka
1 z 10
Pokrzywka jest rodzajem swędzącej wysypki i zwykle wywołana jest przez reakcję alergiczną. Pokrzywki można uniknąć poprzez eliminowanie czynnika ją wywołującego. W przypadku wystąpienia wysypki możemy ją leczyć i łagodzić swędzenie poprzez:
1
aloes
Aloes

Wysypkę należy smarować miąższem z liści aloesu. Aloes działa łagodząco i łagodzi objawy pokrzywki.

2
herbata ziołowa
Zioła do picia

Pokrzywkę złagodzi również picie 2 razy dziennie naparu z pokrzywy, jeżówki, marchewnika anyżkowego czy prawoślazu lekarskiego.

3
napar z rumianku
Przemywanie ziołami

Skórę przemywaj naparem z rumianku lub kwiatu bzu czarnego.

4
nagietek
Kremy

Na swędzącą wysypkę pomoże krem z nagietka lekarskiego, bzu czarnego czy babki zwyczajnej.

5
kąpiel
Kąpiele

W przypadku wystąpienia pokrzywki bierz codziennie kąpiel z dodatkiem kilku łyżek sody oczyszczonej. Zamiast sody możesz również dodać 10 szklanek octu.

6
ocet
Ocet

Wykwity przemywaj wacikiem nasączonym octem zmieszanym z wodą (1:1). Ocet złagodzi swędzenie poprzez nadaniu skórze kwaśnego odczynu.

7
ogórek
Ogórek

Sok ze świeżego ogórka lub plastry ogórka przyłożone do wysypki złagodzą swędzenie.

8
olej arganowy
Olej arganowy

Wcieranie w chorobowo zmienione miejsca oleju arganowego (do kupienia tutaj) przyniesie szybką ulgę i pomoże skutecznie pozbyć się pokrzywki.

9
swędzenie
Powracająca pokrzywka

Aby jej zapobiegać musisz ustalić czynnik ją wywołujący i go unikać. Aby ustalić co wywołuje pokrzywkę zapisuj zawsze co jesz i co robisz. Z czasem można ustalić co wywołuje wysypkę.

?

Wskazówki
* Jeśli wysypka utrzymuje się dłużej niż 1 dzień lub powraca co jakiś czas to skonsultuj się z lekarzem.
* Karmienie niemowlaków piersią pomaga zapobiec alergiom wywołującym pokrzywkę. Jeśli istnieje taka możliwość to dziecko powinno być karmione piersią około roku czasu.

!

Uwaga!
* Jeśli wysypka pojawiła się w gardle czy jamie ustnej to natychmiast udaj się do lekarza.
* Udaj się niezwłocznie do lekarza w przypadku gdy masz skrócony oddech lub przyspieszone tętno.
* Jeśli wysypka pojawiła się po przyjęciu leku również natychmiast udaj się do lekarza.

Strona 1 z 10

Powiązane porady

Kotek
katar
Zatkane zatoki

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

pyslawomir
15.05.2015
Ja się męczyłem z takim wypryskami że wylądowałem spuchnięty na pogotowiu.Przez rok łaziłem po dermatologach,dostawałem lekarstwa zastrzyki maści i nic.Problem leżał w kawie.chociaż każdy z lekarzy upierał się ze to nie możliwe.Ja idiota czułem że to ma związek ale słuchałem fachowców i wychodziłem na tym tragicznie.Odstawienie kawy było trudne bo byłem już w nie złym nałogu,ale już po dwóch dniach od odstawienie różnica była piorunująca na twarzy.Teraz nie mam śladu po jakiejkolwiek chorobie.