zielona herbata

Jak prawidłowo zaparzyć zieloną herbatę?

Zielona herbata ma zbawienny wpływ na nasz organizm. Zapobiega nowotworom oraz ma właściwości pobudzające jaki i lecznicze. Jest kilka rodzajów herbaty i każdy z nich inaczej należy zaparzać. W tym artykule znajdziesz radę jak przygotować zieloną herbatę, tak aby nie straciła swoim właściwości. Jest to dość proste jednak wymaga pewnej codziennej dyscypliny.
P

* zielona herbata (najlepiej sypana)
* sitko do parzenia herbaty (najlepiej zamykane),

1
Najpierw odmierz odpowiednią ilość zielonej herbaty i włóż ją do sitka. Jest wiele rodzajów sitek. Najlepiej zaopatrzyć się w sitko zamykane, żeby nie mieć problemów z odcedzaniem fusów. Takie sitko można kupić w IKEI.
2
Czas zagotować wodę. Woda powinna zostać podgrzana do temperatury między 70 - 80 stopni. Dzięki temu herbata nie straci swoich właściwości. Woda ma ok 80 stopni gdy pojawią się pierwsze bąbelki, jednak nie dojdzie do wrzenia.
3
Następnie włóż sitko z herbatą do kubka. Zalej ją podgrzaną wodą. Sitko z herbatą powinno być w gorącej wodzie od 2 do 3 minut. W przeciwnym wypadku herbata stanie się gorzka.
4
Po określonym czasie wyjmij herbatę z kubka. Odczekaj kilka chwil, żeby herbata odrobinę ostygła i możesz zacząć ją pić. Jeśli herbata zbyt długo przebywała w wodzie i przez to stała się gorzka możesz dodać do niej odrobinę cukru.

Powiązane porady

herbata
Herbata z mlekiem
ice tea smakowa

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

glinka
04.02.2012
Oj, za dużo roboty z tym parzeniem zielonej herbaty w imbryczku. Owszem, piję zieloną herbatę, najczęściej z prażonym ryżem, polecam za to Irvinga, ponieważ na opakowaniu mam dokładne informacje o czasie, jaki jest potrzebny do zaparzenia, oraz o temperaturze wody do zaparzania.
Kama
16.03.2011
Uwielbiam zieloną herbatę, najbardziej wchodzi mi herbata dilmah sencha green tea bo ma delikatny i taki dość charakterystyczny smak :)