akwarium

Jak przygotować akwarium do hodowli rybek?

Posiadanie akwarium jest doskonałym rozwiązaniem dla osób, które mają małe mieszkania. Nie wymaga ono dużo miejsca a może przyczynić się do poprawy wyglądu pomieszczenia. Wbrew pozorom akwarium nie jest pracochłonnym rozwiązaniem. Jego czyszczenie można ograniczyć do minimum za pomocą dostępnych na rynku środków i urządzeń. Patrzenie w akwarium pomaga zrelaksować się a zarazem odciągnąć myśli od codziennych spraw.
P

* akwarium,
* rybki,
* pompka,
* grzałka,
* podbierak,
* sól akwariowa,
* ozdoby,
* podłoże (kamyczki),

1
Po pierwsze zdecyduj jaki rodzaj akwarium chcesz kupić. Ilu litrowe ma być akwarium? To oczywiście zależy od przeznaczonego miejsca w mieszkaniu oraz od chęci do hodowli rybek. Na początek zacznij od mniejszych akwariów.
2
Zastanów się jakie rybki chcesz hodować. To właśnie od tego czynnika zależy najwięcej. Posiadanie rybek drapieżnych wyklucza posiadanie zarazem rybek ozdobnych. Muszą one być odpowiednio dobrane, żeby wzajemnie nie atakowały siebie oraz mogły spokojnie rozmnażać się.
3
Zdecyduj czy chcesz posiadać żywe roślinki w akwarium czy sztuczne ozdoby. Pamiętaj, że żywe roślinki wymagają więcej pielęgnacji, ponieważ trzeba im zapewnić odpowiednie światło, podłoże (kamyczki) oraz temperaturę jednakże zapewniają więcej tlenu rybkom.
4
Zakup odpowiedni sprzęt do pielęgnacji akwarium. Niezbędne urządzenia to pompka (dobieraj ją w zależności od pojemności akwarium), grzałka (najlepiej z termostatem) oraz podbierak do wyławiania rybek. Najlepiej zaopatrzyć się w 2 podbieraki (jeden większy, drugi mniejszy).
5
Po wyłożeniu podłoża w akwarium oraz zamontowaniu pompki oraz grzałki możesz zabrać się za wypełnianie akwarium wodą. Po tej czynności należy wsypać odpowiednią ilość soli akwariowej w celu odkażenia wody. Pozostaw akwarium na 1 dobę.
6
Po tym czasie możesz zacząć proces wpuszczania nowych mieszkańców do akwarium. Nie zapomnij o odpowiednim pokarmie. Zależy on od rodzaju rybek. Jeśli masz żywe roślinki a rybki zaczynają je jeść powinieneś dawać im pokarm roślinny.
?

Wskazówki
* W razie jakichkolwiek wątpliwości zapytaj sprzedawcę w sklepie zoologicznym. Na pewno doradzą tobie jak najlepiej.

Powiązane porady

orientowanie mapy
burza
karmnik dla ptaków

Komentarze (0)

* Pola wymagane