usuwanie pryszczy

Jak domowymi sposobami pozbyć się pryszczy?

Pryszcze to odwieczna zmora wielu nastolatków. Wyskakują niespodziewanie, są dość kłopotliwe a czasami nawet bolesne. Ich przyczyny są różne. Mogą być wywoływane, np. złą dietą bądź hormonami, które są burzliwe w okresie dorastania. Nie są one mile widziane na żadnej twarzy nastolatka. Najlepiej przeciwdziałać powstawaniu pryszczy poprzez odpowiednią dietę. Jednak czasami mimo tego pryszcze nas prześladują. W tym artykule znajdziesz sposób na pozbycie się pryszczy w domowych warunkach, bez konieczności udania się do kosmetyczki.
P

* nić dentystyczna,
* płyn do płukania jamy ustnej,

1
Po pierwsze zlokalizuj pryszcza, którego chcesz usunąć. oceń jego wielkość oraz stopień rozwoju. Następnie odetnij kawałek nici dentystycznej; 20-30 centymetrów powinno w zupełności wystarczyć. Użyj do tego zwykłej nici dentystycznej.
2
Zawiń nić dentystyczną wokół dwóch wskazujących palców. Tak jakbyś chciała wyczyścić zęby. Upewnij się, że nić jest dobrze zawinięta i nie będzie ześlizgiwać się podczas usuwania pryszczy. Jest to bardzo ważne, gdyż od tego etapu zależy powodzenie zabiegu pozbywania się pryszczy.
3
Przyłóż napiętą nić dentystyczną przy pryszczu. Dobrze napnij nić. Następnie szurającym ruchem najedź na pryszcza. Powinien zostać usunięty. Jeśli nie powtórz tą czynność kilka razy, jednakże użyj nowego kawałka nici. Ponieważ stare kawałki mogą doprowadzić do zakażenia skóry co może tylko pogorszyć sprawę. Nie żałuj nici.
4
Dokładnie umyj ręce. Następnie przemyj miejsce po pryszczu ciepłą wodą. Teraz posługując się chusteczką przemyj to miejsce płynem do płukania ust. Dzięki temu odkazisz to miejsce. Możesz również użyć do tego wody utlenionej bądź wody toaletowej zawierającej alkohol. Uciskaj przez kilka chwil, żeby zapobiec krwawieniu.
5
Pamiętaj o odpowiedniej pielęgnacji skóry twarzy po zabiegu wyciskania pryszczy. Nie dotykaj twarzy brudnymi rękami, gdyż może to spowodować różnego rodzaju zakażenia oraz ropne zapalenia. Pozwól zagoić się podrażnionym miejscom. Od czasu do czasu możesz przemywać te miejsca ciepłą wodą z mydłem.
6
Jeśli wyżej wymienione metody nie pomagają a wręcz pogarszają stan skóry umów się na wizytę do dermatologa bądź kosmetyczki. Dzięki temu dowiesz się co w twoim wypadku jest najlepszym rozwiązaniem. Lekarz przepisze tonie odpowiednie maści dzięki czemu będziesz mieć pryszcze pod kontrolą.
7
Nie zapomnij o codziennym myciu twarzy. Zmniejszy to ryzyko zatykania porów, a tym samym powstawania pryszczy. Możesz użyć do tego odpowiednich preparatów dostępnych w aptekach bądź drogeriach kosmetycznych.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

sposoby na pryszcze
piękna cera
mycie twarzy

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

KawaiiNekoś
02.06.2015
Aha? Nić dentystyczna służy do płukania ust, a płyn do płukania jamy ustnej, do płukania jamy ustnej... Serio nie wiesz, jak można sb zorać twarz przez takie coś? Żałosne
pięknisia321
02.03.2015
Usuwanie przyszczy w ten sposób brzmi przerażająco i boleśnie
brak
12.11.2014
Wpisz komentarzPamiętajcie że niechciane patologie na naszej skórze wyglądają prawie zawsze tak samo a jednak różnią się i to bardzo. Trądzik to stan zapalny a syf to syf którego trzeba się pozbyć siłą w jaki sposób to już wasza sprawa ale trzeba pamiętać o oczyszczeniu miejsca a najlepiej większej powierzchni skóry w pobliżu miejsca w którym się znajdował. I nie żadne płyny do pukania a czysty spirytus wyżre wszystko wiem że jest to bolesne ale najskuteczniejsze i czasami lepiej pocierpieć parę chwil niż potem cierpieć tygodniami kiedy na naszym ciele w coraz to innych miejscach (pamiętajmy że są miejsca w których pozbywanie się takiego syfu to pewnego rodzaju tortura) więc chyba lepiej jednak wycierpieć te parę chwil i mieć z głowy to ścierwo.
annqq
02.10.2012
nie wierzę w takie usuwanie pryszczy. zdecydowanie lepiej działają kosmetyki czy zioła. Chyba wszyscy znają herbatkę rumiankową na trądzik dobrze robi, a do przemywania buzi używam olejku z drzewa herbacianego