Latawiec

Jak zrobić latawiec?

MadziaMadzia - specjalista Tipy.pl
Puszczanie kolorowych latawców od zawsze było jedną z najlepszych metod spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu. Poniżej przedstawiamy prosty sposób na to, jak zrobić latawiec. Budowa latawca tego typu jest zadaniem dziecinnie prostym, dlatego metodę tę polecamy przede wszystkim dla najmłodszych. Jak zbudować latawiec?
P

* 2 proste, drewniane patyki (najlepiej listwy)
* Cienki sznurek (może być żyłka, tasiemka itp)
* Taśma klejąca, mocny klej, klej w sprayu
* Duży arkusz papieru lub bibuła
* Piłka
* Nóż (ewentualnie pilnik)
* Nożyczki
* Flamastry lub farbki (jeśli biały papier)

1
Przytnij listewki do odpowiedniej długości. Krótsza z nich powinna być o długości 3/4 dłuższej.
2
Kilka milimetrów od końców listw wytnij wgłębienia. Będą one służyły do poprowadzenia przez nie sznurka.
3
Latawiec
Wyznacz dokładny środek każdej z listw i zwiąż je ze sobą tasiemką na kształt krzyża (pod kątem 90 stopni). Krótsza listwa powinna znajdować się na wysokości około 2/3 dłuższej listewki.
4
Wiązanie wzmocnij za pomocą kleju. Pamiętaj, że musi być zachowany dokładny kąt 90 stopni - inaczej latawiec nie będzie latał.
5
Robienie latawca
Otocz latawiec dookoła sznurkiem, obwiązując go dookoła każdego wgłębienia. Sznurek powinien być naprężony, jednak bez przesady. Zbyt mocne naprężenie może wygiąć listewki, co spowoduje, że nasz latawiec nie poleci. Konstrukcja latawca jest gotowa.
6
Szkielet latawca kładziemy na papierze (bibule). Obrysowujemy latawiec dookoła, wzdłuż linii sznurka - od tej linii zachowujemy odstęp około 3 cm. Te 3 cm będą nam potrzebne, aby zagiąć papier i przymocować go do szkieletu latawca.
7
Wycinamy szkic z papieru.
8
Kilka kropel kleju dajemy na górne i boczne rogi konstrukcji. Odwracamy szkielet, tak aby punkty z klejem były skierowane ku ziemi i kładziemy go na papierze, w odpowiedniej pozycji. Klej ten będzie pomagał utrzymać papier w odpowiedniej pozycji.
9
Czekamy, aż klej zaschnie
10
Latawiec
Zaginamy do środka paski papieru wychodzące poza ramy konstrukcji (wzdłuż sznurków). Po zagięciu przyklejamy je do papieru znajdującego się już w środku ramy. Możemy przykleić go taśmą klejącą, jednak najlepszy jest klej w sprayu ze względu na jego lekkość.
11
Utnij kawałek sznurka (o długości latawca). Jeden koniec przywiąż do skrzyżowania listewek na szczycie latawca a drugi poniżej środkowego skrzyżowania listewek (tak aby skrzyżowanie było dokładnie pośrodku mocowań sznurka). Sznurek powinien swobodnie zwisać.
12
Utnij drugi kawałek sznurka - również o długości latawca. Przywiąż go do bocznych rogów latawca. Sznurek ten również nie powinien być napięty, ale swobodnie zwisać.
13
Po podniesieniu latawca do góry obydwa sznurki powinny się krzyżować ze sobą na tej samej wysokości.
14
Utnij bardzo długi kawałek sznurka. Będzie on potrzeby do puszczania latawca. Jego koniec przywiąż do obu sznurków zamocowanych na szkielecie w punkcie ich krzyżowania się. Nie rób ciasnej pętelki. Sznurek powinien móc swobodnie się przesuwać. Będzie to umożliwiało sterowanie latawcem.
15
Gdy już latawiec będzie gotowy, możemy go pomalować farbkami, flamastrami. Wszystko zależy od naszej fantazji.
?

Wskazówki

  • Aby zrobić ogon latawca, użyj nitki. Jest ona lekka, zatem nie będzie miała znacznego wpływu na sterowanie latawcem. Nitkę z przywiązanymi do niej kawałkami bibuły przymocuj do tylnej części latawca.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

masa solna
latawiec

Podobne porady

Komentarze (14)

* Pola wymagane

llllloooooooooollllll
05.07.2012
lol lol lol

Ale dziad w powietrzu się zapalił lol lol
Goćka
05.05.2012
Jakie to fajne dzięki za dobry pomysł.!
VanessaXDD
03.05.2012
hej fajnie wyszły te latawce ???
eriko77
28.03.2012
jest?11111111111
mateuszsz
09.03.2012
jol
boro
30.12.2011
dziadostwo rozpadło się był 10 metrów nad ziemią zawiał większy wiatr i sru wszystko się rozpadło zostałuy tylko kijki
krzaczor
24.11.2011
gitna instrukcja dzienki niej dostałem 5 :D
zsymags
22.11.2011
kupa dostałem 3 pałe
guwno
20.10.2011
ale g***o z tego latawca dostałem 11nastą 1dynkę kurde
qbas31
30.09.2011
żeby nie ta strona to bym dostal 3 paly z matmy z fizy i polaka