Bałwan

Jak zrobić bałwana ze śniegu?

AnetteAnette - specjalista Tipy.pl
Pamiętasz zabawy na śniegu? Lepienie bałwana było jedną z nich, szczególnie gdy spadł pierwszy śnieg. Zafunduj swoim dzieciom taką rozrywkę, wybierzcie się na podwórko i zróbcie wyjątkowego bałwana ze śniegu. Poniżej podajemy instrukcję, gdyby ktoś zapomniał jak to zrobić.
P

* Lepki, świeży śnieg,
* Rękawice,
* Marchew, starą czapkę,
* Dwa duże czarne guziki, lub węgielki,
* Stary szalik,
* Pomysłowość,
* Aparat fotograficzny.

1
Gdy spadnie śnieg najpierw wypróbuj czy się dobrze lepi. Śnieg musi się lepić, inaczej nie uda ci się ulepić bałwana.
2
Jeżeli śnieg jest odpowiedni, ulep w rękach kulkę śniegową, a następnie tocz ją po nieudeptanym śniegu, aż otrzymasz kulę pożądanego rozmiaru.
3
Zatocz kulę w miejsce w którym chcesz aby stanął twój bałwan. Następnie zrób drugą w ten sam sposób ale mniejszą i trzecią najmniejszą.
4
Ułóż drugą kule na pierwszej, a następnie najmniejszą na górę. Będzie ona głową bałwana.
5
Dołóż śniegu pomiędzy stojące jedna na drugiej kule, aby dobrze się trzymały razem.
6
Zrób bałwanowi twarz. Marchewkę wetknij jako nos, guziki lub węgiel jako oczy. Z małych węgielków lub patyka zrób usta.
7
Załóż na głowę starą czapkę lub nie potrzebne wiadro. Na szyi bałwana możesz zawiązać szalik. Upewnij się że dobrze zamocowałeś czapkę, aby wiatr jej nie porwał.
8
Z gałązek lub ze śniegu (małe kulki, przyklejone w odpowiednim miejscu) możesz zrobić ręce, w jedną z nich możesz wetknąć starą miotłę. Ze śniegu możesz zrobić buty, lub ustawić tuż pod kulą stare niepotrzebne buty.
9
Możesz również założyć bałwanowi stare słoneczne okulary, z węgla zrobić guziki wzdłuż tułowia. Elementy wykończeniowe należą do Twojej wyobraźni i posiadanych przedmiotów. Nie zapomnij zrobić dzieciom i sobie pamiątkowych zdjęć z waszym bałwanem.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

GrubySG
06.02.2012
A co jeśli śnieg się nie lepi?
W piątek w nocy musimy z kolegami postawić 3 metrowego bałwana z czerwonym szalikiem, a śnieg się nie lepi. Jakieś pomysły?
jaskrawa98:)
02.01.2012
Super pomogłas/eś mi w odrobieniu pracy domowej :):)
jessa
27.12.2011
moim zdaniem to każdy potrafi ulepić bałwana
wera
15.09.2011
dzięki