herbata

Jaka herbata jest najzdrowsza - herbata czarna czy zielona?

suszera - specjalista Tipy.pl
Nikt nie wyobraża sobie śniadania bez herbaty. Popołudniowe ciasto trzeba czymś popić. Tutaj pojawia się pytanie. Czy herbata ma dobry wpływ na nasz organizm oraz jaki rodzaj najlepiej nam służy?
P

* herbata

1
Herbata korzystna jest dla zdrowia tylko i wyłącznie wtedy gdy spożywamy ją z umiarem, gdyż zbyt częste jej popijanie może mieć negatywne skutki. Napój ten ma pozytywny wpływ na układ krążenia, odżywia mózg oraz serce a także odpręża układ nerwowy.
2
Zielona herbata.

Z całej „rodziny” herbat ma najbardziej pozytywny wpływ na nasz organizm, gdyż zawiera w sobie 80 elementów dla nas niezbędnych. Napój ten wzmacnia zęby, oczyszcza krew oraz pory naszej skóry. Ma ona rewelacyjny wpływ na zwalczanie kamieni na nerkach czy wątrobie, oraz posiada właściwości bakteriobójcze. Pamiętajmy jednak , że należy pić ją tylko słabo parzoną, gdyż w przeciwnym razie podrażnia ona układ pokarmowy.
3
Czarna herbata.

Ma ona gorszy wpływ na organizm, gdyż zawiera tzw. substancje garbnikowe, które wysuszają układ pokarmowy. Aby zlikwidować ten efekt uboczny przy jej parzeniu należy dodać do naparu jeden liść laurowy, który nada mu ciekawy aromat oraz zlikwiduje „szkodliwe” substancje.
4
Herbaty należy pić świeżo zaparzone, gdyż tylko wtedy nasycają nas energią. Poza tym, napój który stoi na stole kilka godzin traci swoje walory smakowe. Pamiętajmy, że warto zachować umiar słodzeniu, gdyż podwyższa to poziom kalorii w napoju.

Powiązane porady

zielona herbata
herbata z imbirem
herbata mrożona

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

ferris85
23.04.2012
Herbata wcale nie jest taka zdrowa, a zwłaszcza czarna! Skąd Wy macie takie informacje??
पॉल
23.04.2012
ja lubie zielona herbate oraz yerba mate czarna tylko lisciasta ale picie czarnej z cytryną to zło
sylwanna
04.02.2012
Każda herbata jest zdrowa. Kropka. Dla mnie najzdrowsza jest zielona herbata, bo akurat taką piję, z dodatkiem alg morskich, w postaci sea detox Irvinga. Lubię też białą z dodatkami czy czarną z cytryną.
Julianeczka
05.04.2011
Ja myślę że herbata ogólnie jest zdrowa i nie powinno jej się kalsyfikowac w taki sposób. Ja osobiście na przykład lubie earl grey:) ta nuta bergamoty po prostu mnie zniewala :) A ostatnio odkryłam że taki wybór może sugerować że jestem osobą która jest dość poukładana. Przynajmniej tak pokazuje strona klubu miłosników dobrej herbaty dilmah :)