kosiarka

Jak wybrać kosiarkę? cz. 1

Aby dokonać właściwego wyboru, powinieneś wziąć kilka rzeczy pod uwagę. Dzięki odpowiedniej kosiarce koszenie trawy nie stanie się nagle ciekawe, ale przynajmniej mniej uciążliwe.
1
Im większy trawnik, tym większa kosiarka. Możesz oczywiście używać wersji miniaturowej do koszenia bardzo dużego trawnika, ale nie dość, że zajmie to znacznie więcej czasu, to jeszcze z większą niechęcią będziesz myślał o następnym koszeniu. Najlepsza będzie więc kosiarka, dzięki której koszenie będzie możliwie szybkie, łatwe i przyjemne.
2
Jeżeli masz mały trawnik, może wystarczyć kosiarka ręczna lub akumulatorowa (bo akumulator też ma limitowany czas pracy). Kosiarka podłączana do gniazdka natomiast ogranicza pole koszenia na długość kabla. Możesz jednak temu zaradzić, podłączając ją do jednego, lub nawet kilku przedłużaczy. Ręczna będzie dobra do trawników o nieregularnym kształcie, które są zielonym tłem dla dekoracyjnej roślinności, ponieważ najłatwiej będzie nią kosić zakamarki. Jej dodatkową zaletą jest to, że nie emituje spalin, podobnie jak elektryczna.
3
Kosiarką elektryczną nie będziesz mógł kosić mokrej trawy – z oczywistych powodów. Tego ograniczenia nie ma przy kosiarce ręcznej oraz spalinowej.
4
Przy większych trawnikach najlepiej sprawdzi się kosiarka spalinowa lub ewentualnie akumulatorowa. Spalinowej z napędem nie będziesz musiał pchać – będzie napędzała się sama.
5
Do naprawdę dużych trawników (ponad 3000 m kwadratowych) najlepsze będą kosiarki traktorowe.
6
To, jak szybko uporasz się z koszeniem, zależy też od szerokości roboczej samej kosiarki. Ręczne mają do ok. 0,5 m, a spalinowe są nawet ponad dwukrotnie szersze. Tymi szerszymi będzie jednak bardzo trudno skosić trawę w zakamarkach.
7
Duże znaczenie ma także samo ukształtowanie terenu. Jeżeli jest on bardzo nachylony, odpowiednia będzie kosiarka ręczna, elektryczna lub spalinowa, ale tylko taka z silnikiem dwusuwowym. Mocniejsze, czterosuwowe silniki na pochyłościach nie będą odpowiednio smarowane. Grozi to, podobnie jak w przypadku samochodu, zatarciem silnika.
8
Zastanów się, jak często będziesz kosił trawę. Kosiarka bębnowa będzie dla ciebie lepsza, jeżeli chcesz mieć elegancki, krótko przystrzyżony trawnik. Jeśli natomiast uważasz, że koszenie co tydzień to stanowczo za często i nie przeszkadza ci bujniejsza trawa, wybierz kosiarkę rotacyjną. Do okazjonalnego koszenia trawy (np. podczas wizyt na działce) najlepsza będzie kosiarka rotacyjna z wyrzutem bocznym.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

rabatka jednogatunkowa
ogród jesienią
oczko wodne

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

krochmalinka
12.07.2012
bardzo pomocny artykuł, dzięki! w efekcie zdecydowaliśmy się na traktorek z alko. akurat był w promocji, sprawuje się świetnie na naszej paskudnie krzywej i dużej działce, trawnik wreszcie wygląda jak trawnik a nie jak busz :D