nadwaga

Jak przestać tyć? Codzienne błędy prowadzące do nadwagi.

suszera - specjalista Tipy.pl
Otyłość to stan, w którym tkanka tłuszczowa stanowi więcej niż 20% masy naszego ciała. Większość osób nie zdaję sobie sprawy z tego jak poważną jest chorobą.Bagatelizując jej objawy doprowadza do zawałów serca czy miażdżycy. Aby schudnąć należy zrozumieć błędy, które popełniamy. Oto kilka z nich:
1
Szybie jedzenie. Większość z nas prowadzi stojący tryb życia, co więcej nie ma nawet czasu, aby zjeść chociaż trzy posiłki dziennie. Pośpieszne spożywanie pokarmów prowadzi do tego, że nie przeżuwamy dokładnie jedzenia, następstwem czego jest to, że pokarm nie jest całkowicie trawiony i odkłada się w postaci tłuszczu.
2
Leżenie po jedzeniu. Tzw. „sjesta” po obiedzie jest bardzo częstym zjawiskiem w wielu domach. Choć na pozór wydaje się przyjemna, ma ona zgubne skutki dla naszego organizmu. Zmiana pozycji ze stojącej na leżącą „ oszukuje” nasz organizm dając mu sygnał, że nadszedł czas załączenia się mechanizmów działających podczas snu. Trawienie pokarmu staje się sprawą podrzędną, czego skutkiem jest odkładanie się tłuszczu.
3
Jedzenie jako reakcja na stres. Kiedy „zżerają” nas nerwy organizmu chce je czymś nakarmić i to działanie jest gwoździem do naszej trumny. Wątroba w pierwszym etapie reaguje na stres, następnie zwężają się drogi żółciowe, co powoduje niedocieranie żółci do jelita cienkiego. Rezultatem tego mechanizmu jest niestrawiony pokarm odkładający się w naszym organizmie.

Powiązane porady

Właściwości herbaty Uulung
piwo
Zabielacz do kawy a zdrowie

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

kasikk
05.07.2015
Przestać tyć=przestać jeść przetworzoną śmieciową żywność i ruszyć się z kanapy. Oczywiście początek nie będzie łatwy ale można sobie pomóc acetomale, hamuje apetyt, oczyszcza i wspomaga odchudzanie.