babka marmurkowa

Jak zrobić gotowaną babkę marmurkową?

axima - specjalista Tipy.pl
Ten pyszny wypiek swym wyglądem i smakiem będzie kusił każdego. Nie jest trudny w wykonaniu, wspaniały w smaku, rodzina będzie zachwycona gdy podasz do popołudniowej kawy lub herbaty.
P

* 8 jajek,
* 1 kostka margaryny,
* 1 i ½ szklanki mąki,
* ½ szklanki mąki kartoflanki,
* 3 łyżeczki proszku do pieczenia,
* 2 łyżki ciemnego kakao,
* 3 łyżki oliwy,
* ¾ szklanki cukru,
* biała polewa do ciast

1
Wysmaruj formę do gotowania masłem i posyp bułką tartą.
2
Wymieszaj mąkę i mąkę kartoflankę z proszkiem do pieczenia. Do naczynia włóż masło ,cukier i miksuj dodając jajka i wymieszaną mąkę. Gdy ciasto będzie pulchne dodaj oliwę i wymieszaj.
3
Podziel ciasto na trzy części. Jedną część wymieszaj z kakao. Do formy włóż jedną część białego ciasta na to ciemną i następnie białą. W ciasto wbij kilka razy widelec. Zamknij formę.
4
W większym naczyniu zagotuj wodę. Do gotującej wody włóż formę z ciastem, wszystko przykryj pokrywką. Gotuj babkę na wolnym ogniu ale tak abyś słyszała bulgotanie wody przez 1 godzinę i 10 minut.
5
Wyciągnij formę z wody i otwórz wieczko. Poczekaj chwilę aż odparuje, przewróć babkę do góry dnem i wyciągnij z formy. Po ostygnięciu ciasta przygotuj polewę wg przepisu i udekoruj.
?

Wskazówki
* W czasie gotowania babki woda może sięgać tylko do połowy formy, tak aby nie pływała.

Powiązane porady

toffi
ciasteczka z wróżbą
serowe fondue

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane