pascha waniliowa

Jak zrobić paschę waniliową?

axima - specjalista Tipy.pl
Często zastanawialiście się czym zaskoczyć gości i domowników w czasie Świąt Wielkanocnych. Wspaniałym pomysłem jest zrobienie nie tylko babki czy mazurka ale także paschy waniliowej. Ozdobiona kandyzowanymi wiśniami, suszoną żurawiną, migdałami i rodzynkami to prawdziwe dzieło sztuki.
P

* 6 żółtek,
* 300g cukru pudru,
* 1 kg sera twarogowego tłustego,
* 150ml śmietany 12%,
* 1 laska wanilii,
* 100g migdałów,
* 100g rodzynek,
* do dekoracji suszona żurawina, wiśnie kandyzowane.

1
Ser mielimy dwukrotnie, rodzynki myjemy i część odkładamy do dekoracji a pozostałe kroimy, Migdały należy sparzyć i obrać i tak jak rodzynki kilka odłożyć a pozostałe pokroić.
Śmietanę wraz z laską wanilii należy zagotować, żółtka ucieramy z cukrem pudrem. Do żółtek wlewamy śmietanę, chwilę podgrzewamy /ale nie gotujemy/ ciągle mieszając. Następnie należy masę ostudzić, wyjąć wanilię i dodać zmielony ser, migały, rodzynki i wszystko dokładnie wymieszać.
2
Do specjalnej formy z dziurkami wyłożonej wilgotną gazą nałożyć masę serową, zwinąć obciążyć talerzem i wstawić do lodówki na 12-13 godzin.
3
Paschę wyciągamy z formy i układamy na talerzu. Zdobimy wg własnej fantazji rodzynkami, migdałami, żurawiną i wiśniami.

Powiązane porady

spaghetti bolognese
serowe fondue
ciasteczko z wróżbą

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane