alergia

Jak pielęgnować ogród mając alergię?

Wiele osób boryka się z problemem, jakim jest alergia. Z roku na rok wzrasta liczba alergenów. Alergia nie oznacza, że nie możesz mieć ogrodu. Miej i pracuj w nim. Nigdzie nie unikniesz roślin, jeśli masz uczulenie na pyłki. Pomimo tego, że alergenów jest co niemiara, wiedza na ich temat pozwoli ci ustrzec się przed tymi przykrymi dolegliwościami. Pamiętaj tylko o kilku zasadach bezpieczeństwa dla alergików, poniżej znajdziesz niezbędne informacje.
1
Pracuj w ogrodzie możliwie najrzadziej. Z tego powodu powinnaś mieć w nim rośliny nie wymagające szczególnej troski, które nie będą wymagały doglądania każdego dnia.
2
Nie przesadzaj z różnorodnością ogrodu. Posadź w nim możliwie najmniej gatunków roślin, aby uniknąć sytuacji, że w każdym tygodniu inna roślina wymaga szczególnej troski, a ty ciągle pracujesz w ogrodzie. Poza tym zbyt wiele różnych roślin będzie sprawiać wrażenie chaosu.
3
Prace ogrodowe wykonuj rano – wtedy jeszcze stężenie pyłków w powietrzu nie jest tak silne. Unikaj pracy w wietrzne dni – najlepsza będzie ciepła i wilgotna pogoda.
4
Ubierz pełne buty z grubą podeszwą. Niektóre gatunki os budują gniazda w zakamarkach, pod kamieniami, a nawet w ziemi. Załóż też długie rękawice i pełne ubranie, zwłaszcza, jeżeli cierpisz na alergię kontaktową. Najlepsza będzie odzież teflonowa, ale jeżeli takiej nie posiadasz, załóż taką z gładkiej tkaniny. Szorstkie dzianiny i wełna odpadają, ponieważ najłatwiej przyjmują kurz i brud. Załóż też okulary.
5
Postaw na naturę – chemiczne środki do pielęgnacji i nawożenia roślin często powodują reakcje alergiczne. Poza tym nadmiar chemii nie jest dobry także dla osób nie cierpiących z powodu alergii.
6
Regularnie usuwaj opadłe, uschnięte i gnijące resztki roślin. Są one siedliskiem chorób, które często trzeba zwalczać właśnie chemią, a tego powinnaś unikać.
7
Koszenie trawy najlepiej zlecić specjalistycznej firmie lub poprosić o to znajomego, gdyż podczas koszenia w powietrze wzbija się ogromna ilość pyłków trawy. Najlepiej schowaj się na ten czas w domu.
8
Zamiast ściółki użyj geowłókniny lub warstwy grubego żwiru. W torfie oraz korze iglaków szybko rozwijają się grzyby, a jakiś rodzaj ściółki jest jednak potrzebny, aby utrudnić chwastom rozwój. Jak wiadomo, lepiej zapobiegać, niż leczyć, a chwasty dają się pokonać właściwie tylko środkom chemicznym. Jeżeli chcesz je usuwać ręcznie, to powinnaś zdążyć, zanim zakwitną. Pamiętaj jednak, że jeżeli już raz się pojawią, trudno będzie je usunąć poprzez samo wyrywanie.
9
Wczesną wiosną lub jeszcze zimą pamiętaj o przycięciu drzew i krzewów.
10
Jeszcze w okresie zimowym pomyśl o szczepieniu odczulającym. Pomoże ci to nie tylko z prawdziwą przyjemnością pracować w ogrodzie, ale w ogóle lepiej przetrwać trudny dla ciebie okres pylenia roślin, na które jesteś uczulona.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

czarownik
16.04.2018
mnie się udaje bez problemu pielęgnować ogród, nawet mając alergię. po prostu jak mnie dopadnie i nie odpuszcza to idę d o lekarza.