indyk

Dlaczego warto jeść mięso z indyka?

indyk
1 z 6
Mięso z indyka zwłaszcza przez gospodynie starszej daty uważane jest za niezbyt dobre, suche i mało aromatyczne. Jednak liczba zwolenników tego chudego i czystego mięsa jest dużo wyższa. Odpowiednie przygotowany indyk jest smaczny i apetyczny, ponadto posiada wiele składników i wpływa korzystnie na układ nerwowy, mięśniowy i na pracę serca. Reasumując smaczne, zdrowe i niskokaloryczne, czyli marzenie kobiety.
1
dieta
Świetny na dietę

Najchudsze partie z indyczego mięsa zawierają zaledwie 5% tłuszczu. Nawet jeśli kawałek jest nieco tłustszy, są to głównie dobre nienasycone kwasy tłuszczowe, podobnie jak w rybach. Nie przyczyniają się one do wzrostu poziomu cholesterolu we krwi.
Mięso indyka w 10 dag ma zaledwie 140 kcal.
Indyk jest uwielbiany przez dietetyków, którzy bardzo często polecają go swoim klientom i włączają go do niskokalorycznych jadłospisów.
2
stres
Doskonały na stres

Mięso z indyka jest doskonałym źródłem witamin z grupy B, w szczególności B12, kwasu foliowego i niacyny. W indyku znajdziemy też potas, cynk, magnez i żelazo. Skład taki wpływa na rozładowanie napięcia nerwowego, rozluźnia mięśnie i przeciwdziała zmęczeniu.

Tak więc smaczny obiad z kawałkiem indyczego mięsa, doda nam energii do dalszego działania, oraz poprawi humor.
3
indyk z grilla
Jak jeść?

Indycze mięso daje wielkie pole do popisu. Przyrządza się łatwo i szybko, można je smażyć, piec i dusić.

Jest świetnym wyjściem dla osób na diecie, sprawdza się zwłaszcza podczas letniego grillowania. Mięso wystarczy dzień wcześniej zanurzyć w zalewie na bazie oliwy z oliwek, a na następny dzień wrzucić na ruszt. Trudno o zdrowsze i smaczniejsze danie.
Przykładowa zalewa może składać się z: oliwy z oliwek, miodu, musztardy i czosnku granulowanego.
4
pieczona pierś z indyka
Mięso bardzo dobrze smakuje upieczone w domowym piekarniku, najlepiej w rękawie do pieczenia. Wszystkie płyny, oraz aromat pozostają wewnątrz rękawa, a mięso pozostaje soczyste i pełne smaku. Doskonałym dodatkiem do upieczonej piersi będzie żurawina.
5
roladki z indyka
Mięso indycze można przyrządzić też w postaci roladek.
Rozbijamy plastry indyka tłuczkiem, ale nie zbyt cienko. Każdy plaster smarujemy cieniutko musztardą i majonezem, następnie nakładamy po plasterku drobiowej szynki i żółtego sera. Całość zwijamy w roladkę i przebijamy szpikulcem lub obwiązujemy nitką i smażymy na patelni, aż do lekkiego zarumienienia mięsa.
Strona 1 z 6

Powiązane porady

przyprawa zastępująca sól
Siemię lniane z kefirem na oczyszczanie jelit
woda z cytryną

Komentarze (7)

* Pola wymagane

kika
15.06.2015
Nie warto jeść żadnego mięsa i tyle.
wiem
15.06.2015
Kto to jest "gospodynie starszej daty"?
Weteryno
13.04.2015
Indyk jest zbyt delikatny na szprycowanie go od razu zdycha i to nie jest prawda że w miesie indyka są jakies tak hormony czy antybiotyki!
ekomen72
13.10.2014
Niestety nie warto! w sklepach i marketach mamy wyłącznie indyki hodowlane bardzo intensywnie (hormony wzrostu, antybiotyki i.... psychotropy!!! tak właśnie, po to aby indyki były spokojniejsze w swych klatkach i nie dziobały się wzajemnie). Chcecie to wszystko mieć w swym ciele? "Smacznego" życzę.
adammunk60
07.07.2014
Jak zwykle na takich stronach zawsze ktoś strzeli byka.Już dawno wiadomo,że tłuszcze nasycone NIE tuczą, a tu nadal piszą te głupoty.
smilodon
18.07.2013
Mięsko z Indyka wspaniałe najlepiej gotowane tylko z ziołami :D:D mniam mniam
43
13.05.2013
fuj