ćwiczenia na piłce gimnastycznej

Jak ćwiczyć na piłce gimnastycznej?

JoginkaJoginka - specjalista Tipy.pl
ćwiczenia na piłce gimnastycznej
1 z 7
Ćwiczenia z piłką gimnastyczną są jednymi z najprzyjemniejszych. Zarazem są to ćwiczenia bardzo skuteczne. Mało jest akcesoriów do ćwiczeń, które działają tak skutecznie na wszystkie partie ciała. Gorąco polecam piłkę gimnastyczną. Poniżej przedstawiam zestaw podstawowych ćwiczeń na niektóre partie ciała. Wystarczy spędzić z piłką gimnastyczną kilka dni w tygodniu po kilkanaście, a później kilkadziesiąt minut, a efekty będą widoczne szybciej niż Ci się wydaje.
1
ćwiczenia na piłce gimnastycznej - krok 1

Tricepsy. Usiądź na ławeczce do ćwiczeń lub na stabilnym krześle, jeśli ćwiczysz w domu. Dłonie umieść na brzegu krzesła lub ławeczki, jak pokazano na rysunku. Postaw piłkę przed sobą, oprzyj o nią łydki i kostki. Unieś się na rękach i zsuń pośladki z ławeczki. Wykonuj unoszenia na rękach. Na początek wykonaj tyle ile możesz. Ale nie przesadzaj, może to być na przykład 5. Z czasem na pewno dojdziesz do 15, 20 a później do 30.

2

Uda, brzuch, pośladki. Połóż się płasko na podłodze. Ręce ułóż wzdłuż ciała. Stopy i dolną część łydek oprzyj o piłkę. Unieś biodra do góry, staraj się utrzymać ciało w linii prostej, ale ręce niech leżą na podłodze (rys. A). Następnie z wciąż uniesionymi biodrami ugnij nogi w kolanach, przyciągając do siebie piłkę do momentu, aż stopy będą się płasko o nią opierać (rys. B). Powoli powróć do pozycji wyjściowej. Powtórz 10 razy. Z czasem więcej.

3

Brzuch, pośladki. Przyjmij pozycję jak do pompek. Z jednym wyjątkiem. Ręce oprzyj na piłce. Utrzymuj ciało w linii prostej. Wytrzymaj 30 sekund. W miarę upływu czasu, zwiększaj stopniowo ten czas do minuty.

4

Brzuszki. Oprzyj się o piłkę dolnym odcinkiem kręgosłupa, ręce prosto, dłonie na udach (rys. A). Podnieś teraz górną część ciała, tak jakbyś chciała wykonywać brzuszki (rys. B). Podnoś się bardzo powoli, kręg za kręgiem. Powtórz 10-15 razy. Stopniowo, w ramach upływu czasu i wzmacniania ciała zwiększając ta liczbę.

5

Ramiona. Stań prosto, rozszerz nogi na szerokość bioder. Chwyć piłkę obiema rękami otwartymi dłońmi na wysokości bioder (rys. A).Ugnij ręce w łokciach i unieś piłkę na wysokość oczu (rys. B). Następnie wyprostuj ręce w łokciach i unieś piłkę w górę pod kątem 45 stopni (rys. C). Wytrzymaj 10 sekund. Powoli wróć do pozycji wyjściowej. Powtórz 15 razy.

6

Skłony boczne. Stań w rozkroku na szerokość bioder. Chwyć piłkę w obie ręce i unieś ją wysoko nad głowę (rys. A). Utrzymując kręgosłup w linii prostej (nie garbiąc się), a mięśnie brzucha napięte wykonaj skłon na bok jednocześnie uginając kolana i kierując piłkę w stronę prawej lub lewej stopy, w zależności od tego, na którą stronę wykonujesz skłon (rys. B). Powróć do pozycji wyjściowej, a następnie wykonaj skłon w drugą stronę. Powtórz 10 razy na każdą stronę.

Strona 1 z 7

Powiązane porady

Ćwiczenia na kołysce do brzuszków
ćwiczenia na bieżni
promocja sportu

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

ala
21.05.2015
Polecam piszącemu ten artykuł zrobienie tych ćwiczeń a potem niech napisze że się w trakcie ćwiczeń nie zmęczył :)
zuziazyl
09.01.2013
A ćwiczenia na wzmocnienie mięśni pleców np. na odcinek krzyżowy.