Tutaj jesteś: Dziecko > Nastolatki > Randki i Seks > Jakie panują mity na temat zapobiegania ciąży?

Jakie panują mity na temat zapobiegania ciąży?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Mimo wszechobecnej nagości i erotyzmowi, seks jest nadal tematem tabu. Rzadko w której rodzinie, rodzice potrafią otwarcie porozmawiać, ze swoimi dorastającymi dziećmi na tematy intymne, wierząc, ze szkolne zajęcia wychowania do życia w rodzinie, wyręczą ich w tym zadaniu. Niestety w szkole, zajęcia te prowadzone są często, przez szybko i byle jak przeszkolonych ludzi, absolutnie się do tego nie nadających. Nastolatki, zdobywają wiedzę z tego zakresu, czytając młodzieżową prasę i wymieniając się między sobą doświadczeniami. Niestety niesie to za sobą, niejednokrotnie prawdziwą tragedię, gdy mity na temat seksu w młodych umysłach zaczynają funkcjonować jako fakty. Takie "fakty" w które nastolatki wierzą, mogą doprowadzić do niechcianej ciąży.
1
Nie można zajść w ciążę jeśli nie dostało się jeszcze pierwszego okresu.

Jest to mit! Owulacja następuje przed krwawieniem, a jej wystąpienia najczęściej nie zauważamy, nic nie stoi więc na przeszkodzie zajściu, w ciążę, nawet jeśli pierwsze krwawienie jeszcze nie wystąpiło. Zawsze istnieje ryzyko, że wybierzemy najgorszy moment na współżycie z możliwych. Sytuacja podobnie ma się, po ciąży, kobiety często nieświadome, że przechodzą już owulację, bez obaw podejmują współżycie bez żadnego zabezpieczenia.
2
Nie można zajść w ciążę jeśli miesiączki ustały.

Oczywiście ryzyko zajścia w ciążę w takiej sytuacji jest dużo niższe, ale faktyczną niepłodność może stwierdzić tylko i wyłącznie lekarz ginekolog w czasie badania.
3
Nie można zajść w ciążę podczas pierwszego stosunku.

Chyba najbardziej rozpowszechniony i najniebezpieczniejszy mit, którego skutki niejednokrotnie, rodzą się zdrowe, uśmiechnięte i niestety niekoniecznie chciane. Nie ma najmniejszego znaczenia, który jest to s stosunek, podczas każdego współżycia, może dojść do zapłodnienia.
Jak rozpoznać, że dziecko pali marihuanę?
Jak powiedzieć rodzicom o ciąży?
Anonimowa walentynka
Jak znaleźć pracę na wakacje?
4
Nie można zajść w ciążę podczas trwania miesiączki.

Jest to kolejna nieprawda. Zgadza się, ze możliwość zajścia w ciążę w czasie miesiączki jest dużo niższa niż normalnie, ale nie jest to niewykonalne. Jeśli kobieta np. posiada bardzo krótkie cykle, owulacja może występować równocześnie z krwawieniem.
5
Stosunek przerywany skutecznie chroni przed ciążą.

Czyli metoda biblijnego Onana. Wskaźnik Pearla dla stosunku przerywanego wynosi 4,0-15,0, czyli bardzo dużo. Użycie prezerwatywy jest dużo prostsze i skuteczniejsze. Stosunek przerywane mogą stosować co najwyżej pary, znajdujące się w stałym związku, które ewentualną ciąże uznałyby za szczęśliwe zrządzenie losu.
6
Dokładne podmycie się po stosunku zapobiegnie ciąży.

Mit! Jednak z niewiadomych powodów rozpowszechnimy Został ukazany nawet w filmie dla młodzieży "Galerianki", gdzie dobitnie pokazano jaki skutek może mieć wiara w "domowe sposoby zapobiegania ciąży".
 3.3/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

olcia457 - 2016-09-19
Mam pytanie od jakiegoś czasu niemam miesiączki i wdaje mi się ze mam zakznie pochwy co powinnam robić aby przwrócić ład mam pieczenie pochwy.
agnieszka90 - 2012-08-20
mam pytanie....wczoraj kochalam sie ze swoim chlopakiem bez zabezpeczenia, w prawdzie nie doszedl we mnie, wszedl tylko 2 razy uwazacie ze mialabym powody aby uwazac ze moglabym zajsc w ciaze?
 
Tabletki antykoncepcyjne to doustne środki antykoncepcyjne  stosowane przez kobiety w celu uniknięcia niechcianej...
Czy tabletki antykoncepcyjne powodują tycie?
Tabletki antykoncepcyjne to doustne środki antykoncepcyjne...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt