Jak zrobić babkę wielkanocną (gotowaną)?
axima - specjalista Tipy.pl

Na każdym stole wielkanocnym nie może zabraknąć tego tradycyjnego wypieku. Podaję przepis na pyszną babkę gotowaną. Jest pulchna i wilgotna, uwielbiają ja dzieci i dorośli, a udekorowana bukszpanem jest prawdziwą ozdobą świątecznego stołu.
P

* 8 jajek,
* 1 kostka margaryny,
* ¾ szklanki cukru,
* 3 łyżeczki proszku do pieczenia,
* 2 czubate szklanki mąki,
* 2 łyżki oliwy,
* sok z cytryny lub kilka kropel olejku cytrynowego,
* 1 gotową polewę czekoladową do ciast.

1
Wysmaruj formę do gotowania babek tłuszczem i posyp delikatnie bułką tartą, to samo zrób z zamknięciem formy. Do wysokiego garnka, w którym zmieści się forma, wlej wodę, przykryj pokrywką i zagotuj. Do naczynia włóż margarynę, cukier i wymieszaj mikserem, dodawaj jajka na przemian z wymieszaną mąką z proszkiem do pieczenia. Miksuj tak długo, aż powstanie pulchna masa. Dodaj oliwę, cytrynę i wymieszaj.
2
Ciasto przełóż do uszykowanej formy, zamknij ją.
3
Wstaw do garnka z gotującą wodą (woda powinna sięgać do połowy formy) i przykryj pokrywką. Gotuj ciasto przez 1 godzinę i 10 minut na wolnym ogniu, ale tak, abyś słyszała bulgocącą wodę.
4
Wyciągamy formę z wody i otwieramy wieczko, chwilę czekamy aż trochę odparuje i przewracamy babkę wyciągając z formy.
5
Przygotowujemy polewę czekoladową wg przepisu na opakowaniu. Gdy babka, ostygnie polewamy ją.
?

Wskazówki
* Do ciasta możemy użyć dwa rodzaje mąki, zwykłą i kartoflaną.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

#19170
25.04.2013
Wszystko fajnie, ale gdzie nabyc zamykana foremkę ?