narzędzia ogrodowe

Jak dbać o narzędzia ogrodowe?

Każdy szczęśliwy posiadacz ogrodu, musi zatroszczyć się o jego pielęgnację. Nie byłoby to możliwe bez użycia odpowiednich narzędzi ogrodowych. Aby dobrze służyły przez wiele lat, należy je właściwie konserwować i przechowywać. Jak? Przeczytaj poniżej.
1
Narzędzia możesz oczywiście przechowywać w garażu, ale znacznie lepszym pomysłem jest niewielki domek na narzędzia, usytuowany np. w narożniku ogrodu lub tuż przy domu. Dobrze, by zmieściły się tam również meble ogrodowe, parasole i wszystko, co chcesz schować na zimę, a także by była tam umywalka i bieżąca woda.
2
Kupując narzędzia, staraj się wybierać takie, które zajmują mało miejsca. Wiele z nich można powiesić. W sprzedaży są również takie, gdzie zmienia się nasadki zakładane na ten sam trzonek. Im mniej masz miejsca na przechowanie narzędzi, tym bardziej powinieneś się interesować ich funkcjonalnością.
3
Gruntowną konserwację najlepiej przeprowadzić zimą, kiedy już nie pracujesz w ogrodzie, a zatem narzędzia leżą bezużytecznie.
4
Oczyść dokładnie każdy element. Następnie zanurz je we wrzątku lub przetrzyj spirytusem – zapobiegnie to rozwojowi grzybów i bakterii. Grabie, łopaty itp. możesz oczyścić szczotką drucianą. Nie zostawiaj resztek niczego, nawet tych trudnych do usunięcia. Próbuj do skutku.
5
Części metalowe nasmaruj smarem do maszyn, a ruchome (np. zawiasy) potraktuj najbardziej uniwersalnym preparatem każdego kierowcy i majsterkowicza, czyli WD-40, który wysuszy resztki wody i zabezpieczy przed rdzą, a także nasmaruje i wyczyści.
6
Sprawdź, czy narzędzia elektryczne lub spalinowe, jak np. kosiarki i piły elektryczne nie wymagają naprawy lub naostrzenia noży. Dzięki temu na wiosnę unikniesz pospiesznych napraw, kiedy to już wypadałoby skosić trawę. Połączenia przewodów elektrycznych posmaruj WD-40.
7
Zwróć szczególną uwagę na spód kosiarki. Dokładnie oczyść go z trawy, a odnośnie tego, co zrobić dalej, najlepiej zerknij do instrukcji, aby upewnić się o sposobie konserwacji, ponieważ co urządzenie, to obyczaj. W przypadku kosiarki spalinowej na pewno jednak trzeba będzie zużyć paliwo do końca (nie wylewamy!), wymienić filtr powietrza (lub tylko wyczyścić, jeżeli to wystarczy), wymienić olej (chyba, że producent zaleca wstrzymać się do wiosny), odłączyć przewód wysokiego napięcia od świecy zapłonowej, wnieść kosiarkę do pomieszczenia jeszcze na ciepłym silniku – aby para wodna nie skraplała się na metalu. Musi stać poziomo.
?

Wskazówki
* Pomieszczenie, w którym przechowujesz narzędzia, powinno być suche (wilgoć zdecydowanie nie służy narzędziom) i zamykane (lepiej, by dzieci nie dostały się do niego w chwili twojej nieuwagi).

Strona 1 z 2

Powiązane porady

rabatka jednogatunkowa
oczko wodne
koszenie trawy

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Abib
09.01.2015
osobiście używam do oczyszczenia i konserwacji elektronarzędzi spray`u nanoprotech. Proste użycie, a jakość najlepsza.
Radek
18.11.2014
WD40 ostatnio mnie zawiódł :/ Czy znacie jeszcze jakieś porządne preparaty do konserwowania narzędzi? Pozdrawiam serdecznie!