ślimak

Jak wytępić ślimaki?

Ślimaki gustują w młodziutkich roślinkach i potrafią ogryźć je całe, pozostawiając tylko łodyżki. Jeżeli jest ich zbyt wiele, naturalni wrogowie przestają wystarczać i trzeba się samemu zabrać za ich wytępienie. Np. wykorzystując fakt, że lubią sobie wypić.
1
Ślimaki w muszlach możesz spokojnie wyłapać, wrzucić do słoika i wynieść gdzieś daleko, jak najdalej od twojego ogrodu i od ogrodu sąsiada. Tylko załóż rękawiczki!
2
Walka z ich kolegami bez muszli wymaga większej taktyki, prawie jak na wojnie. Szkodniki te lubią wilgoć, dlatego możesz przygotować w ogrodzie jakiś wilgotny zaułek, np. rozłożone mokre szmaty lub liście. Ślimaki przypełzają pod nie, aby się schronić i można je będzie wyłapać. Pamiętaj tylko, że czas dla ślimaków płynie inaczej i daj im trochę czasu na dotarcie do pułapki.
3
Zamiast szmat możesz wyłożyć surowe warzywa i owoce, szczególnie zaś pokrojoną marchewkę, jabłka, ziemniaki, buraki.
4
Ślimaki to też niezłe piwosze. Jeżeli zakopiesz w ziemi, równo z jej powierzchnią, słoiki wypełnione piwem (do pełna), po pewnym czasie zobaczysz, że wpadły do niego. Ale cóż, alkohol stosowany nieostrożnie szkodzi.
5
Ślimaki nie przepadają za papryką. Ugotuj 1 kg papryki w 10 litrach wody, pozostaw na dwie doby, aby nabrał mocy urzędowej, przetrzyj i odcedź. Takim czymś spryskaj rośliny. Ślimaki nie będą się do nich zbliżać.
6
Jak wiadomo, lepiej zapobiegać, niż leczyć, dlatego też pamiętaj, by nie układać w ogrodzie przedmiotów, z których ślimaki lubią sobie urządzać schronienia – desek czy kamieni.
7
Kryjówką dla nich jest także wysoka trawa, dlatego regularnie koś trawnik, najlepiej raz na tydzień. Jeżeli masz ogród na działce, a nie przy domu i bywasz tam od czasu do czasu, skoś przynajmniej podczas każdego pobytu na działce.
8
Ślimaki nie lubią narecznicy samczej, dlatego możesz użyć jej jako ściółki. Naturalną barierą będą też szerokie pasy z igliwia sosnowego czy piasku zmieszanego z popiołem – żaden ślimak nie będzie sprawdzał, czy da radę przez to przejść (ale to działa tylko, gdy jest sucho).
9
Można zastosować także specjalne preparaty ślimakobójcze, lecz lepiej najpierw spróbować bardziej naturalnych, powyższych metod – może nie będzie trzeba stosować chemii.
10
Czasem trzeba użyć cięższej broni. Pomiędzy roślinami sypie się wtedy wapno palone w ilości 40 g na metr kwadratowy. To też działa tylko, kiedy jest sucho.
11
Wszelkie preparaty chemiczne są bardzo szkodliwe i ich użycie najlepiej zleć specjalistom. Bardzo łatwo zaszkodzić nie tylko ślimakom, ale też ludziom, zwierzętom oraz roślinom.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

drzewo owocowe
Czyste oczko wodne
kolorowy ogród

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Ejo66
09.05.2016
W moim ogrodzie ślimakami zajęły się kaczki pekinki. Chodziły gdzie chciały sprzątając przy okazji ślimaki, nawet w oczku wodnym...