świece

Jak zrobić własną świeczkę?

Świeczki są bardzo fajną ozdobą. Dzięki nim możemy stworzyć niesamowitą atmosferę w domu. Zastanawialiście się kiedyś jak zrobić własną świeczkę? Bo ja tak. W tym artykule znajdziecie wskazówki pomocne w zrobieniu własnej świeczki. Może to być doskonały pomysł na prezent. Prezenty robione własnoręcznie najbardziej cieszą. Jeśli masz czas spróbuj ją to zrobić.
P

* 2 garnki (jeden mniejszy drugi większy),
* wosk ok 1,5kg,
* knot,
* puszka,
* tarka,
* barwnik spożywczy (dowolnego koloru),

1
Pokrój wosk na kawałki (jeśli mieszczą się w garnku to nie musisz tego robić). Włóż je do mniejszego garnka. Następnie w większym garnku zagotuj wodę. Teraz włóż mniejszy garnek do większego.
2
Podgrzewaj aż wosk nie rozpuści się. Pamiętaj jednak, że wosk zaczyna palić się w temperaturze ok 148 stopni. Więc nie przesadzaj z podgrzewaniem. Bezpieczną temperaturą jest 100 stopni C.
3
Przygotuj foremkę. Możesz wykorzystać do tego plastikowe foremki pożyczone od dziecka bądź zrobić je własnoręcznie z plastiku. Jeśli używasz szklanej foremki nie zapomnij wysmarować jej olejem.
4
Następnie zajmiemy się barwieniem świecy. Dodaj do wosku trochę barwnika. Intensywność koloru według twojego gustu. Wymieszaj. Jeśli chcesz mieć zapachową świecę możesz dodać odrobinę olejku, np. waniliowego.
5
Obetnij knot na głębokość foremki. Zamocz go w wosku i wyjmij. Odczekaj chwilę aż stwardnieje. Powtórz tą czynność kilka razy. Dzięki temu knot będzie prostszy i łatwiej umieścimy go w foremce.
6
Wlej wosk do foremki o odstaw na kilka godzin do ostygnięcia. Gdy świeczka lekko zastygnie wbij o środku wykałaczkę. Wyjmij ją i w to miejsce włóż knot. Tym razem wstaw świeczkę do lodówki aż do zastygnięcia. Świeczka gotowa.

Powiązane porady

rocznica ślubu
Szampan z bombonierkami
Mapa świata z korka

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane