radioaktywność

Jak zmniejszyć skutki napromieniowania organizmu?

KlemensKlemens - specjalista Tipy.pl
Świadomość jest kluczem do wszystkiego. Nie chodzi o to, aby kogokolwiek nastraszyć, ale uświadomić. Stąd ten artykuł. Nigdy nic nie wiadomo. Edukacja i wiedza w wszelkich dziedzinach życia jest bardzo ważna zwłaszcza, że w obecnych czasach możemy zamieszkać praktycznie w każdym miejscu na ziemi. Nigdy nie wiadomo, co Cię tam może czekać. A z promieniowaniem radioaktywnym nie ma żartów. Trzeba być bardzo ostrożnym. Zachęcam do zapoznania się z poniższym artykułem i pogłębieniem swojej wiedzy.
1
Zdejmij napromieniowane ubranie. Cząsteczki promieniotwórcze mogą przeniknąć w tkaninę, a przy kontakcie ze skórą mogą wywołać poparzenia, wywołać różne choroby. Możesz też przenosić opad radioaktywny na innych.
2
Weź prysznic. Jest to najlepszy sposób na oczyszczenie ciała z opadów radioaktywnych. Koniecznie użyj mydła i ciepłej wody, wyczyść dokładnie paznokcie u dłoni i u stóp. Jeśli nie masz aż tyle nieskażonej wody nalej trochę do wiadra lub miski i umyj się gąbką. Upewnij się, że skażona woda z mycia spływa do odpływu.
3
Przyjmuj jodek potasu i jodan potasu. Pomogą Cię one ochronić przed szybką absorpcją przez organizm promieniowania. Ważne jest, aby przyjąć te substancje na 48 godzin przed wystawieniem organizmu na szkodliwe działanie promieniotwórcze, ponieważ wtedy są najbardziej skuteczne. Jednak czasami ciężko przewidzieć kiedy coś się stanie. Niemniej jednak nieważne jaka jest sytuacja, przyjmij wspomniane substancje. Na pewno nie zaszkodzą, a mogą pomóc. Jeśli nie ma już dostępnym tabletek zmieszaj 50g proszku jodku potasu z czystą wodą i energicznie wymieszaj. Dodawaj jeszcze po trochę jodku, aż woda całkowicie go rozpuści. Przyjmuj 4 krople roztworu dziennie przez około 10 dni.
4
Obserwuj swoje ciało i sposób w jaki się ono zachowuje i reaguje. Możesz mieć miejscowe poparzenia skóry, biegunkę, odczuwać brak apetytu, czuć się osłabiony, wymiotować. W przypadku większego napromieniowania pojawiają się omdlenia, krwawienie z nosa i dziąseł, wypadanie włosów, anemia, uszkodzenie mózgu, krwotoki. Jeśli napromieniowanie jest bardzo duże śmierć następuje w ciągu 48 godzin.
5
Skorzystaj z pomocy. Nie ma wprawdzie skutecznego leczenia napromieniowania radioaktywnego, ale opieka lekarska jest konieczna, chociażby do tego, aby zmniejszyć ból lub zmniejszyć skutki.
6
Pozostań w pomieszczeniu/schronie tak długo jak tylko się da. To nie żart. Odpuść sobie wszelkie spotkania towarzyskie, pikniki i inne atrakcje. Szkoda marnować zdrowia na takie przyjemności.
7
Kup sobie urządzenie do pomiaru stężenia promieniowania. Dzięki temu będziesz wiedział, z jak dużym zagrożeniem masz do czynienia. Jeśli zauważysz, że te poziom niebezpiecznie rośnie wyjedź jak najdalej.
8
Nie panikuj. Jeśli mieszkasz na obszarze narażonym na pył promieniotwórczy z chmury tego pyłu jego stężenie nie powinno być aż tak wysokie, jak u źródła i w jego okolicach. Jednak nie należy lekceważyć żadnych zagrożeń. Mimo wszystko nie możesz zacząć panikować, bo zatracisz zdrowy rozsądek. Myśl trzeźwo.
9
Trzymaj rękę na pulsie. Staraj się być na bieżąco ze wszystkimi informacjami, tym co się dzieje dookoła, jak wygląda sytuacja. Chmura pyłu radioaktywnego jest nieobliczalna, bo wszystko zależy od tego, w którą stronę zawieje wiatr. Obserwuj bacznie jej ruchy.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

samoobrona

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Constanza
25.04.2011
Przeżyłam postać jelitową. Nie było dostępu do opieki medycznej, jodek potasu poza zasięgiem. Jedyne co mogłam zrobić, to uzupełniać elektrolity, kiedy się odwodniłam - udało mi się dostać chlorek potasu. Lub: łyżeczka soli, łyżeczka sody, łyżeczka cukru na szklankę wody - masz napój izotoniczny i parę kalorii (i tak wyrzygasz go po chwili, ale trochę zdąży się wchłonąć). Duże dawki witaminy B6 też łagodzą skutki. Przeciwbólowych nie radzę, chociaż boli jak ch... bo obciążają nerki, które i tak są na granicy wydolności. I modlić się, żeby przetrwać krytyczne 12 h - na dwoje babka wróżyła, mnie się udało.
Dorota
15.04.2011
Mam pytanie do kroku 3. Jakie powinno byc to stężenie jodku potasu, w jakiej ilości wody należy rozpuścić 50 g?
Fallout Boy
25.03.2011
Ja dobre to bo z Japonii na nas pył radioaktywny leci