kapusta

Jak robić okłady z liści kapusty?

kapusta
1 z 7
Zwykła kapusta - pospolite i nieco niedoceniane warzywo, kojarzone najczęściej z surówką lub zawijanymi gołąbkami. Okazuje się, że bardzo dobrym środkiem zmniejszającym obrzęki i leczącym wiele dolegliwości skóry. To niepozorne warzywo, obok którego na co dzień przechodzimy obojętnie jest prawdziwą skarbnicą witamin. Możemy się śmiać z takich naturalnych środków, których działanie zachwalają nasze babcie. Należy jednak zastanowić się nad tym, że opinia o leczniczym działaniu nie wzięła się znikąd , może więc zamiast sceptycznie podchodzić do tego typu rewelacji, warto je wypróbować?
1
okłady z liści kapusty - krok 1
Liście należy miażdżyć wałkiem, tak długo aż pojawią się krople soku. Aby ułatwić sobie to zadanie i nie narobić bałaganu, możemy włożyć liście kapusty do foliowego woreczka, następnie układamy go na desce do krojenia i wyżywamy się przy pomocy wałka do ciasta. Gdy kapusta będzie przypominała już raczej rozdrobniony szpinak, nakładamy papkę na bolące miejsce, nakładamy na nią kawałek gazy i owijamy bandażem tak aby wszystko przytrzymać w odpowiednim miejscu, a sama kapusta przylegała do ciała i mogła swobodnie uwalniać swoje lecznicze właściwości.
2
okłady z liści kapusty - krok 2
Okłady takie zmniejszają opuchnięcia pourazowe, np. po stłuczeniach lub zwichnięciach. Zwichnięcia np. kostki pozostawiają po sobie spore opuchlizny, które niekoniecznie znikają z czasem. Jeśli w odpowiednim czasie zaczniemy stosować okłady z kapusty istnieje szansa, że opuchlizna zniknie, a nawet jeśli nie do końca, to będzie znacznie mniejsza niż bez okładów.
3
okłady z liści kapusty - krok 3
Kapusta pomaga przy odmrożeniach, oparzeniach, czyrakach, wrzodach i pęknięciach naskórka. Czyli można stosować liście kapusty, na wiele problemów skórnych, zwłaszcza tych uporczywych, których trudno się pozbyć jak czyraki. Oczywiście na powyższe schorzenia powinniśmy stosować, też środki farmakologiczne, kapusta ma być jedynie dodatkiem i uzupełnieniem dla leczenia.
4
okłady z liści kapusty - krok 4
W przypadku infekcji układu moczowego, położenie liści w okolicach pęcherza moczowego przyniesie szybką ulgę.
5
okłady z liści kapusty - krok 5
Okłady z kapusty są też naturalnym środkiem powszechnie stosowanym przy walce z żylakami. w tym przypadku także należy pamiętać, ze jest to jedynie dodatek do leczenia właściwego.
6
okłady z liści kapusty - krok 6
Dodatkowo picie soku z kapusty wspomaga leczenie wrzodów, ale bardziej rozpowszechnionym zastosowaniem jest leczenie bólu głowy i złego samopoczucia, powstałego w wyniku, wypicia zbyt dużej ilości alkoholu - czyli pospolitego kaca.

Następnym razem, kiedy spojrzymy pogardliwie na kapustę, przypomnijmy sobie jak wiele skarbów dla naszego ciała się w niej kryje.
Strona 1 z 7

Powiązane porady

bandażowanie łokcia
Skręcona kostka
Bandażowanie kostki

Podobne porady

Komentarze (7)

* Pola wymagane

Jola
29.10.2017
czytałam inny artykuł w którym pisało, że nie wolno dopuścić do popękania liścia,tłuczemy zewnętrzna stronę liścia,tak by puściła sok, ale nie popękał, gdyż sok wchłania się w bandaż, a nie w chore miejsce
emil
06.10.2016
A ja robię inaczej i jest to mój patent. Mianowicie tłuczenie kapusty jest dość kłopotliwe. Więc kapustę ścieram na specjalnej plastikowej niemieckiej tarce, zupełnie bez przeszkód. I papką która powstaje obkładam bolące miejsce. Jest dużo soku, więc na tę rozłożoną papkę kładę warstwę waty, która ten sok utrzymuje. A później kolejno papier śniadaniowy, na to trochę folii. W końcu mocno obwijam to wszystko bandażem elastycznym. Opatrunek jest jak ta lala. Wpisz komentarz
Anna
20.07.2016
Dzięki okładom z liści kapusty pozbylam sie torbieli w piersiach. Co roku profilaktycznie w sezonie kapuścianym robię sobie okłady i dzięki Bogu mamografia wychodzi mi dobrze. Szczerze polecam
Zycie
27.05.2016
Mi ale. Taki sam problem z obrzekiem trochę pomoglo
kobu
11.05.2015
moja mama zwichnęła nogę w kostce i przyłożyła sobie do opuchnietego miejsca zbity tłuczkiem do miesa liść kapusty i owineła bandażem. wszytsko po prau godzinach opuchlizna znikła i ból bym mniejszy
Andina
11.05.2015
Najważniejszym dla mnie zastosowaniem kapusty są okłady na piersi w przypadku zastoju pokarmu. Są bardzo skuteczne i nieszkodliwe dla matek karmiących, w odróżnieniu od wielu środków farmakologicznych. Nie wiem czemu przy tej okazji Redakcja o tym nie wspomniała, bo jest to wiedza powszechna.
innia
11.05.2015
Moja babcia ją stosowała na opuchnięcia i stłuczenia, zarówno surową, jak i kiszoną. Działa po prostu cuda, gorąco polecam.