Jak przygotować gulasz?

Wczesna wiosna to dobry okres na piesze i rowerowe wycieczki. Świat powolutku budzi się do życia, warto wiec troszkę podpatrzeć przyrodę, a po powrocie do domu z przyjemnością zjeść pożywny i rozgrzewający posiłek w postaci gulaszu. Jednogarnkowe potrawy są świetnym rozwiązaniem, gdy obiadem maja zająć się mężczyźni, będący na bakier z gotowaniem. Jeśli jednak ich zdolności są niższe od zera, można przygotować gulasz dzień wcześniej i zostawić przepis odgrzania. Pewne jest jedno, ten treściwy i pożywny posiłek napełni najgłębsze żołądki.
P

* 50 dag chudej wieprzowiny
* 1 papryka
* 10 dag makaronu
* 30 dag ziemniaków
* 2 łyżki oleju
* 2 cebule
* 1 łyżka mąki
* Przyprawy: sól, pieprz, ostra papryka w proszku, suszone zioła - do smaku

1
Umyte i osuszone mięso należy pokroić w kostkę i lekko oprószyć mąką, a następnie obsmażyć na rozgrzanym oleju i przełożyć je do przygotowanego rondla. Nie smażymy mięsa zbyt długo, tylko tyle, aby nie było surowe, pamiętajmy, że będziemy je potem jeszcze przez dłuższy czas gotować.
2
Cebulę i paprykę kroimy w kostkę i także podsmażamy na oleju, po czym dodajemy je do mięsa. Do garnka przekładamy wszystko, czyli podsmażone warzywa razem z tłuszczem z patelni.
3
Umyte i obrane kartofle, kroimy w sporą kostkę i dorzucamy do rondla.
4
Całość dusimy na małym ogniu i przyprawiamy do smaku. Etap uznajemy za skończony, gdy ziemniaki są już miękkie. Należy więc od czasu do czasu sięgnąć do garnka łyżką i spróbować, czy potrawa jest już dobra.
5
Makaron należy ugotować na półtwardo i dołączyć do prawie gotowego gulaszu. Dusimy całość jeszcze przez chwilę, aby makaron się ugotował do końca.
6
Mąkę mieszamy z małą ilością wody i wlewamy zawiesinę do rondla, w celu zagęszczenia gulaszu.
7
Jeśli chcemy nieco złagodzić smak i nie liczymy się specjalnie z kalorycznością potraw, możemy dolać do niej nieco śmietany kremówki, co zabieli gulasz i nada mu delikatniejszego smaku.
8
Podawać gorące. Jeśli jesteśmy wybitnie głodni lub podajemy gulasz postawnym mężczyznom, możemy dodać do gulaszu grube pajdy świeżego chleba. Najlepiej będzie pasował bochen żytniego chleba z chrupiącą skórką i miękkim wnętrzem. Pajdy można dodatkowo posmarować masłem, co dopełni rozpusty.
?

Wskazówki
* jeśli gulasz przygotowujemy dzień wcześniej nie dodawajmy do niego od razu makaronu. Możemy go ugotować w tym samym dniu co gulasz, ale dołożyć do niego dopiero na drugi dzień podczas podgrzewania, w przeciwnym razie kluski mogą się rozgotować
* podobnie jeśli mamy zamiar zabielić gulasz śmietanką, zróbmy to bezpośrednio przed podaniem

Powiązane porady

Roladki wieprzowe z pieczarkami
Schab pieczony z czosnkiem i majonezem
Żeberka

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane