Stare monety

Jak przechowywać monety?

Kolekcjonowanie monet to dość popularne hobby w dzisiejszych czasach. Monety dopiero z czasem nabierają coraz większej wartości. Jednakże wpływ czasu może przyczynić się do niszczenia monet, a tym samym zmniejszenia ich wartości. Co zrobić, żeby temu zapobiec? W tym artykule znajdziesz kilka wskazówek.
1
Przechowuj monety w plastikowym pojemniku. Najlepiej jeśli ma on przegródki, tak żeby oddzielić monety. Jeśli nie ma zrób je. Wykorzystaj do tego kawałek pleksi. Przymocuj ją za pomocą lutownicy.
2
Starsze i bardziej wartościowe monety trzymaj w hermetycznych opakowaniach. Możesz do tego użyć torebek z szynami. Możesz również kupić takie opakowania w specjalistycznych sklepach numizmatycznych.
3
Uporządkuj monety według wieku. Najstarszym monetom zapewnij najlepszą ochronę. Jeśli masz sporo takich samych monet możesz przechowywać je w specjalnych tubach. Kupisz je min. w Internecie.
4
Niektóre z twoich monet mogą wymagać renowacji. Jak to zrobić? Najprostsze metody są najlepsze. Wrzuć monetę do plastikowego pojemnika wypełnionego wodą z płynem do mycia naczyń. Możesz czyścić je delikatnie szczoteczką do zębów. Po myciu wysusz monetę bardzo dokładnie.

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane