woreczki z grochem

Jak zrobić woreczki z grochem?

Woreczki z grochem mogą służyć zarówno jako zabawka jak również jako gadżet do ćwiczeń. Są bardzo proste w zrobieniu. Doskonale uruchamiają wyobraźnię dziecka i poprawiają jego koordynację ruchową. Mogą zostać wykorzystane w celach edukacyjnych, np. do nauki liczenia bądź nauki kolorów. Jak zrobić taki woreczek? W artykule znajdziesz rozwiązanie.
P

* groch (zamiast grochu możesz użyć fasoli bądź soczewicy),
* kawałek materiału,
* nożyczki,
* maszyna do szycia (bądź igła i nitka),

1
Wytnij z kartonu kwadrat o rozmiarach 12x12 cm. Posłuży to nam za wzór. Połóż kwadrat na kawałku materiału, odrysuj go dwa razy. Następnie wytnij je. Kwadraty nie muszą być z tego samego materiału.
2
Teraz rozłóż kwadraty na podłodze i wyprasuj je. Wyprasuj odwrotną stronę czyli materiałem, który będzie wewnątrz woreczka. Dzięki temu woreczki będą lepiej wyglądały.
3
Złóż dwa materiałowe kwadraty razem. Strona wewnętrzna powinna być na wierzchu. Zacznij szycie. Pamiętaj, żeby zostawić ok 0,5 cm odstępu od boków kwadratu. Nie zszywaj całego worka. Zostaw ok pięciocentymetrowy otwór.
4
Teraz przewróć woreczek na drugą stronę. Zacznij wypełniać go grochem bądź soczewicą. Nie wypełniaj go całego. Zostaw trochę miejsca, żeby woreczek nie był nabrzmiały. Zaszyj otwór. Woreczek gotowy.
5
Jest to idealny przyrząd do ćwiczeń rehabilitacyjnych. Można nim ćwiczyć, np. stopy. Poprawią one koordynację ruchową twojego dziecka. Mogą one również służyć do celów edukacyjnych, np. do nauki kolorów.

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane