łańcuch rowerowy

Jak wyczyścić łańcuch rowerowy?

Zbliża się sezon letni. Na ulicach pojawi się coraz więcej rowerów. Jednak przed wyciągnięciem jednośladu z piwnicy należy doprowadzić go do porządku. Podstawową rzeczą jest wyczyszczenie łańcucha, ponieważ jest podstawą funkcjonowania roweru. W tym artykule znajdziesz wskazówki dotyczące czyszczenia i naoliwiania łańcucha rowerowego.
P

* zestaw kluczy rowerowych,
* smar bądź WD-40,
* rozpuszczalnik,
* stara szczoteczka do zębów,
* szmatka,
* opcjonalnie rękawiczki,
* stara miska/garnek,

1
Najpierw zdejmij łańcuch. Użyj do tego kluczy rowerowych. Odkręć tylne koło a następnie poluźnij łańcuch zginając lekko tylną przerzutkę. Połóż łańcuch na gazecie.
2
Następnie wlej do miski/garnka rozpuszczalnik. Włóż do niego łańcuch rowerowy. Zostaw go na kilka minut. Po tym czasie zacznij czyszczenie. Użyj do tego szczoteczki do zębów. Możesz powtórzyć czynność jeśli łańcuch jest nadal brudny.
3
Teraz wyciągnij łańcuch z rozpuszczalnika i dokładnie go osusz. Użyj do tego szmatki. Dla pewności powieś na godzinkę łańcuch na słońcu bądź w jakimś przewiewnym miejscu.
4
Po tej czynności weź WD-40 i lekko spryskaj nim łańcuch. Następnie nałóż łańcuch na rower. Przykręć tylne koło i zacznij nim obracać w powietrzu. Najlepiej jeśli postawisz rower na stopce i lekko go przechylisz w bok. Możesz również postawić go do góry nogami czyli na siodełku.
5
Rozłóż pod łańcuchem gazetę i ponownie spryskaj łańcuch WD-40. Tym razem zrób to dokładnie. Co jakiś czas ruszaj pedałami, żeby wprawić tylne koło w ruch. Proces czyszczenia i naoliwiania skończony. Szerokiej drogi!

Powiązane porady

tanie podróżowanie
wakacje nad morzem
Palnik z puszki od piwa

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

rabar
03.03.2016
Autor artykułu zapomniał o rozkuciu lub rozpięciu łańcucha. Łańcuch lepiej umieścić w szczelnie zamykanym, plastikowym pojemniku lub butelce z rozpuszczalnikiem i energicznie nim potrząsać.
dok
17.08.2015
od kiedy WD-40 jest smarem?
Cyber69
22.06.2015
"... Jednak przed wyciągnięciem dwuśladu z piwnicy..." temat aby na pewno dotyczy rowerów?
Filip
11.05.2012
Nie wiem kto pisał ten artykuł ale ten ktoś wprowadza nas w błąd bo pod zadnym pozorem nie wolno smarować łańcucha WD-40. Służy on jedynie do wypierania brudu i czyszczenia, ma w sobie rozpuszczalniki i służy również do odrdzewiania. Do smarowania łańcucha są specjalne smary i oliwki przeznaczone właśnie DO SMAROWANIA ŁAŃCUCHA! Np produkty Finish Line.