Brama garażowa

Jak wybrać bramę do garażu?

Zastanawiając się nad bramą do garażu, bierze się pod uwagę wielkość pojazdu, warunki terenu, na którym będzie garaż, oraz koszty. Mamy do wyboru kilka typów bram – jak wybrać najlepszą dla siebie?
1
Jeżeli twój dom jest na razie dopiero na etapie projektu, już teraz pomyśl o bramie garażowej. Warto zaprojektować garaż tak, aby pasowała do niego brama o standardowych wymiarach, ponieważ zrobienie na zamówienie takiej o rozmiarach nietypowych może kosztować nawet o kilkadziesiąt procent więcej.
2
Otwór na bramę, poza tym, że powinien być idealnie dopasowany względem wielkości, powinien być również starannie wypoziomowany na całym obwodzie. Szerokość nadproży oraz węgarków musi się zgadzać na całej szerokości montażu bramy.
3
Bezpośrednio przed montażem sprawdź, czy tynki są suche i w garażu nie ma zanieczyszczeń ani pyłów.
4
Jeżeli zamierzasz zamontować bramę automatyczną, nie zapomnij o doprowadzeniu instalacji elektrycznej. 10 cm za automatem powinieneś zainstalować gniazdo wtykowe wyposażone we wtyk ochronny. Gniazdo to powinno być podłączone do kabla dwużyłowego dedykowanego dla instalacji 230V.
5
Drzwi skrzydłowe zajmują dużo miejsca i nie są zbyt wygodne w obsłudze. Jeżeli się na nie decydujesz, upewnij się wcześniej, czy masz wystarczająco dużo miejsca, aby zaparkować przed garażem i dać radę otworzyć te drzwi. Są one niedrogie i łatwe w montażu.
6
Bramy uchylne wymagają znacznie mniej miejsca i łatwiej je otworzyć dzięki sprężynom unoszącym ich ciężar. Zwykle są montowane na szynach podsufitowych, ale dostępne są także bramy bez nich, co znacznie upraszcza montaż. Do wyboru mamy też bramy wyposażone w jedną sprężynę po każdej stronie, a także w system sprężyn. To drugie rozwiązanie jest bardziej polecane, ponieważ jeżeli zerwie się jedna z dwóch sprężyn, zaskutkuje to utrudnionym otwieraniem. W przypadku systemu problem nie będzie aż tak uciążliwy.
7
Bramy segmentowe składają się z kilku części dwuściennej konstrukcji, które są połączone zawiasami. Ich niewątpliwą zaletą jest to, że przy otwieraniu nie wystają poza budynek, dzięki czemu świetnie sprawdzą się w garażach, które wychodzą bezpośrednio na ulicę. Mogą być montowane w wersji górnej, gdzie segmenty wsuwają się równolegle do sufitu, oraz bocznej, gdzie segmenty przesuwają się wzdłuż ścian.
8
Ogromną wygodą jest brama otwierana zdalnie. Takie rozwiązanie jest możliwe dla każdego rodzaju bramy, oprócz skrzydłowej. Docenisz je zwłaszcza podczas nieprzyjemnej pogody lub dużego pośpiechu. Zwiększa to też bezpieczeństwo samochodu, ponieważ nie musisz wyjść z niego, by otworzyć bramę, a zatem nie kusisz złodzieja.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Komentarze (12)

* Pola wymagane

kakadu
26.09.2012
problem w tym że potencjalni użytkownicy danego sprzętu nie sprawdzaja opinii w necie. ja też byłem pod wrażeniem ceny chińskiego napędu, byłem gotów go kupić ale coś mnie tknęło i poszperałem na forach. ilość negatywnych komentarzy na temat tego sprzętu skutecznie ostudziły moje pomysły.
aha
18.04.2012
ja też dałem się nabrać na wytwór chińskiego przemysłu. to chyba najbardziej beznadziejny sprzęt z jakim miałem do czynienia.więcej czasu nie działał niż działał. pożegnałem go bez żalu.
Bartek2
16.02.2012
widzę że nie tylko ja nabrałem się na chiński sprzęt. owszem cena kusząca ale to wszystko. reszta to dramat. wykończenie, elektronika, piloty.
Lolek
14.02.2012
to fatalny sprzęt. miałem taki i z radością się go pozbyłem. był okropny. ciągle się zawieszał, zacinał, brama otwierała się np do połowy a potem ani rusz. chińska to jest dobra tylko herbata a nie sprzęt.
Jakub
25.01.2012
Myślałem, że taki sprzęt można zastąpić tańszym, chińskim. Otóż nie można. A już na pewno nie powinno się tego robić. Kupiłem Hato jakiś czas temu. Niemiłosiernie często się zacinał a kiedy zrobiło się naprawdę zimno, nawet zamarzał i nic nie dało rady zrobić. Teraz go reklamuję, ale szczerze - nie chcę więcej widzieć go na oczy.
Krzysiek
22.01.2012
Cóż, bramę mam super, gorzej z napędem. Zakupiłem miesiąc temu Hato i jestem bardzo niezadowolony. Bez przerwy się zacina, zamarza i nie bardzo widzi mi się dalsze użytkowanie tego sprzętu. Mam nadzieję że jest możliwość zwrotu tego chińskiego napedu.
Marek
20.12.2011
W zeszłym roku kupiłem bramę, bardzo ładną w jednym ze specjalizujących się w tej dziedzinie marketów. Na napęd zdecydowałem się niedawno, bo w zeszłym miesiącu. Mam FAACa, bardzo dobrze się sprawuje póki co, nie zacina się i ładnie, gładko chodzi. Póki co to tak jak mówię mam go krótko, ale już widzę, że sprzęt jest solidny.
Sabrina
15.12.2011
Ja mam napęd nice, z tego co sie orientuje to najmniej z min kłopotów.
Jaro
28.10.2011
dobra automatyka to podstawa. ja założyłem 741 z faac, bo brama duża i ciężka. napęd dobrze pracuje w każdych warunkach pogodowych. jak do tej pory działa bez zarzutu i wystarcza mu tylko sezonowy przegląd.
Filip
03.09.2011
wybór bramy jest ważny, ale automatyka do niego też. ja mam chyba najbardziej popularną 414, ale w wersji jednoskrzydłowej. świetnie sobie radzi nawet w trudnych warunkach. jakość i cena zdecydowanie dobre.teraz szukam napędu do garażu i też będzie faac.