Ubezpieczenie auto assistance

Na co zwrócić uwagę kupując ubezpieczenie samochodu assistance?

Ubezpieczenie samochodu assistance jest nieobowiązkowe, ale naprawdę warto je wykupić. Przydaje się zwłaszcza zimą. Abyś jednak był w pełni zadowolony z usług swojego ubezpieczyciela, przed wykupieniem polisy zwróć uwagę na kilka rzeczy.
1
Dowiedz się, jakie są tzw. „zimowe wyłączenia”. Wyłączenie takie może dotyczyć np. minimalnej odległości od domu (a przecież to pod domem właśnie, po całej nocy stania na mrozie, zwykle pada akumulator), temperatur, w jakich jest świadczona pomoc (np. kiedy temperatura spadnie załóżmy poniżej -10 stopni, ubezpieczyciel nie będzie musiał udzielić ci pomocy), niektóre towarzystwa wykluczają pomoc w przypadku awarii.
2
Mini assistance to nie to samo co assistance. Jest to wersja bardzo okrojona, obejmująca w zasadzie tylko podstawową pomoc – np. holowanie do najbliższego serwisu samochodowego lub zmianę koła, udzielenie informacji. Sprawdź zatem dokładnie, co jaki rodzaj pomocy obejmuje interesujący ciebie pakiet.
3
Może być też tak, że możesz liczyć na pomoc w przypadku awarii, ale jeżeli samochód utknie w zaspie – będziesz niestety musiał poradzić sobie z tym sam. To też warto wiedzieć przed podpisaniem umowy.
4
W przypadku bardziej rozbudowanych pakietów assistance możesz liczyć na znacznie szerszy zakres oferowanej pomocy. Umowa może bowiem obejmować np. awaryjne otwieranie samochodu (np. jeżeli zgubisz kluczyki), dowóz benzyny, jeżeli nagle zabraknie ci jej w trakcie podróży, auto zastępcze na czas naprawy, naprawę na miejscu zdarzenia lub jej organizację, transport do miejsca zamieszkania lub zakwaterowanie kierowcy i pasażerów.
5
Pamiętaj, że nawet pełny pakiet nie oznacza, że ubezpieczyciel oferuje wszystkie usługi, które potencjalnie mogą się okazać dla ciebie przydatne. Zdarza się bowiem, że najdroższe, najbardziej obszerne opcje nie oferują np. pomocy w przypadku wspomnianego rozładowania akumulatora tuż pod domem. Wtedy zaś pozostaje tylko pomoc życzliwego sąsiada, który pożyczy trochę prądu.
6
Jeżeli zamierzasz podróżować za granicę, sprawdź, czy ubezpieczenie jest ważne także w kraju, do którego się wybierasz oraz we wszystkich krajach, przez które będziesz po drodze przejeżdżał.
7
W niektórych przypadkach ubezpieczyciel organizuje pomoc, ale jej nie funduje. Dowiezie benzynę, ale za nią będziesz musiał zapłacić. Zorganizuje zakwaterowanie w przypadku zdarzenia daleko od domu, ale za pobyt będziesz musiał zapłacić sam, itd.
Strona 1 z 2

Komentarze (0)

* Pola wymagane