choroba alzheimera

Jakie są objawy choroby Alzheimera?

choroba alzheimera
1 z 7
Rozwój tej poważnej choroby jest bardzo trudny do zauważenia. Często trudno dostrzec pierwsze objawy, najbliżsi rzadko zwracają uwagę na zapominalstwo starszych ludzi. Niesie to za sobą poważne konsekwencje, zapominanie o wyłączeniu żelazka lub piekarnika może być naprawdę niebezpieczne.
Pamiętajmy o tym, że starszy człowiek pozostawiony sam sobie nie zauważy swoich dziwnych zachowań, a nawet jeśli, będzie starał się je wyprzeć ze świadomości, ponieważ świadczą one o starości, niedołężności i nieuchronnie zbliżającym się końcu drogi. Przypomnijmy sobie, jak wiele zawdzięczamy naszym rodzicom i wyciągnijmy do nich pomocną dłoń, bo właśnie nadszedł moment, gdy to my musimy otoczyć ich opieką.
Jakie objawy powinny nas zaniepokoić?
1
objawy alzheimera - 1
Trudności z zapamiętywaniem, nawet kilkukrotne pytanie się o te same kwestie w czasie jednej rozmowy. Często zdarza się, że przypisujemy takie objawy głuchocie osób starszych, tymczasem może się okazać, że oni po prostu nie pamiętają tego, co przed chwilą usłyszeli.
2
objawy alzheimera - 2
Niechęć do kontaktów z ludźmi, unikanie wychodzenia z domu, chodzenia do miejsc publicznych. Jeśli np. osoba, która często chadzała do kościoła, zaczyna się wymigiwać i tłumaczyć bólami lub złym samopoczuciem, może to być oczywiście prawda, ale warto zacząć dokładniej obserwować.
3
objawy alzheimera - 3
Problemy z wykonywaniem codziennych zajęć, takich jak prowadzenie samochodu, zakupy lub gotowanie. Z czasem - zaniedbywanie mieszkania, niechęć do wykonywania jakichkolwiek czynności.
4
objawy alzheimera - 4
Problem z prowadzeniem rozmowy, zapominanie słów i gubienie wątku. Może być to odebrane jako ogólne rozkojarzenie.
5
objawy alzheimera - 5
Malejące zainteresowanie domem i jego otoczeniem. Może dochodzić do tego, że z powodu niezapłaconych rachunków zostaje odłączony prąd lub telefon. Ludzie tacy przestają dbać o siebie i o swoje środowisko.
6
objawy alzheimera - 6
Utrata poczucia czasu i miejsca, gubienie się we własnej okolicy, problemy z powrotem do domu. Strach przed jeżdżeniem pociągami, tramwajami i autobusami jest w takiej sytuacji uzasadniony, chory może np. zapomnieć, na której stacji ma wysiąść lub którym tramwajem wrócić do domu.
?

Wskazówki
* Nawet jeśli zauważymy powyższe objawy, podchodźmy do sprawy delikatnie, nikt nie lubi być traktowany protekcjonalnie i z wyższością.
* Seniora należy namówić delikatnie na wizytę u lekarza i zwracać uwagę na to czy przyjmuje regularnie zapisane leki.
* Jeśli chory upiera się na samotne wyjścia z domu i jego stan zdrowia na to pozwala, nie należy mu zabraniać, ale zaopatrzmy go w kartkę z adresem i numerem telefonu do nas.

Strona 1 z 7

Powiązane porady

Ćwiczenia mózgu
opieka nad chorym na Alzheimera

Podobne porady

Komentarze (9)

* Pola wymagane

kasieńka
22.08.2014
Nie wiedziałam, że częste chodzenie do kościoła u ludzi starszych. jest objawem tej choroby. Kto to wymyślił?
gb
22.08.2014
Jak myślicie, czy możemy oczekiwać, że nasze dzieci zaopiekuja się nami na nasze stare lata, czy też lepiej - póki jest się jeszcze w stanie to zrobić-samemu przenieść się do wieczności
Ann
22.08.2014
Pani Balbino jak mozna zgubic sie i nie pamiatajac o podstawowych rzeczach? ja mam niedoczynnosc, owszem jest problem z koncentracja ale bez przesady. moja Babcia ma alzheimera i to jest część tych objawów
f-16
22.08.2014
Choroba Alzheimera nie istnieje! To wymysł koncernów farmaceutycznych!
Artykuł na ten temat pod tytułem "Medyczne strzyżenie baranów" jest na Interii 360.
Balbina
21.08.2014
To mogą być objawy niedoczynności tarczycy. Więc zanim diagnoza: Alzheimer, badania TSH, ft3, ft4, przeciwciała atpo i atg oraz dobrze zrobione usg tarczycy.
Starsi ludzie mają tez duże niedobory witaminy D.
gra1234
21.08.2014
dobrze jest gdy stary czlowiek da sie prowadzic, ale gdy robi rzeczy kuriozalne, rujnuje cale mieszkanie, podejmuje decyzje w banku, jezdzi samochodem, awanturuje sie przy kazdej okazji, bo jest najmadrzejszy to jest problem....
Cocidotego
21.08.2014
@Biomedix - świetnie, to wiemy już, że chorujemy na otępienie starcze - i co dalej? Co z leczeniem? Co z zatrzymaniem postępującej choroby?
my
21.08.2014
to ja przestaje placic rachunki skoro dolaczaja telefon i prad . zawsze wydawalo mi sie ze odlaczaja a tu wyprowadzono mnie z bledu .
BIO-MEDEX
30.07.2013
Szanowni Państwo,
według statystyk w Polsce na chorobę Alzheimera cierpi aż 250 tys. osób. Jest to przewlekła forma demencji powodująca nie tylko utratę pamięci, ale stanowiąca też zagrożenie życia. Osoby chorujące na Alzheimera są apatyczne, mają problem z mową i koncentracją. Obecnie nie ma leku na tę chorobę, ale najnowsze badania pokazują, że skutecznym sposobem zmniejszającym objawy i rozwój alzheimera jest fototerapia. Naświetlanie światłem o niebiesko-zielonej barwie za pomocą odpowiednich generatorów poprawia funkcjonowanie osób chorych. Pacjenci poddani leczeniu światłem są bardziej przytomni, sprawniej posługują się mową i są zdecydowanie lepiej skoncentrowani. W walce z chorobą mogą pomóc też nowoopracowane testy, który pozwalają wykrywać alzheimera, jeszcze zanim pojawią się widoczne objawy choroby. Test ten polega na wykrywaniu złogów beta-amyloidu w soczewce oka za pomocą lasera na podczerwień. Według naukowców z Bostonu skanowanie soczewki światłem może być prostym, stosunkowo tanim i nieinwazyjnym sposobem diagnozowania choroby.
Bio-Medex