Zabawa na śniegu

Jak zapewnić dziecku bezpieczeństwo podczas zabawy na śniegu?
AniaAnia - specjalista Tipy.pl

Podczas gdy dzieci uwielbiają zimę i wszystkie zabawy na śniegu, my dorośli musimy zadbać o to, aby te zabawy były w pełni bezpieczne. Należy pamiętać o tym, aby dzieci nie przemarzły lub nie odmroziły sobie rąk, nóg itd. Poniżej podaję kilka najważniejszych uwag, które rodzice powinni przestrzegać, dbając o zdrowie i bezpieczeństwo dziecka.
1
Koniecznie musisz wiedzieć, jaka jest faktycznie temperatura na dworze. Słońce może zdradziecko zasugerować, że jest ciepło i przyjemnie, podczas gdy naprawdę wieje ostry mroźny wiatr. Aby dzieci mogły bezpiecznie dla zdrowia przebywać na śniegu temperatura nie powinna być niższa niż -4, -5 stopni.
2
Zapewnij dziecku odpowiednie ubranie. Chociaż twoje dzieci samodzielnie się już ubierają, nie zawsze wybiorą odpowiednio ciepłe ubranie na zimowe zabawy. Powinny mieć ciepłe spodnie, rajtuzy, sweter, ciepłą kurtkę, ciepłe skarpety, czapkę, szalik i obowiązkowo rękawiczki. Ubrania muszą być z materiału, który pozwoli skórze oddychać, najlepiej naturalne, bawełniane. Dziecko szybko może się rozchorować gdy się spoci i ubranie przemoczy ubranie. Podczas zabaw na śniegu konieczne są zapasowe rękawice i czapki, które możesz dziecku zamieniać nie przerywając zabawy. Najlepiej jeśli rękawice i spodnie są z nieprzemakalnego materiału.
3
Zaopatrz dziecko w porządne zimowe buty. Czasem dzieci upatrują sobie kolorowe zimowe butki z ulubionymi bohaterami kreskówek i ty przystajesz na ich zakup. Rzadko jednak ciepłe i nieprzemakalne buty idą w parze z kolorowymi i ulubionymi, w których stopy dziecka mogą łatwo zmarznąć. Możesz kupić dziecku buty z ulubionymi bohaterami, ale powinnaś też mieć takie, które nie przemokną, nie będą się ślizgać i utrzymają ciepłą stopę podczas mrozu.
4
Co jakiś czas powinnaś wołać dziecko do domu, aby się chwilę rozgrzało, podaj ciepły napój, zmień rękawiczki i czapkę jeżeli są mokre zanim dziecko powrotem pójdzie na dwór. Jeżeli dziecko mówi, że "nie czuje" palców u nóg lub rąk wówczas nie powinno wychodzić więcej na dwór. Może to być objaw przemrożenia a ty koniecznie powinnaś to sprawdzić i zastosować ewentualne kroki.
5
Ulica pokryta śniegiem lub oblodzona często jest atrakcyjnym miejscem do zabawy dla dzieci. Kierowcy mają ograniczoną widoczność w często zaparowanym samochodzie i łatwo może dojść do nieszczęścia. Również zabawa w pobliżu ulicy może być niebezpieczna, gdyż auto w każdej chwili może wpaść w poślizg i zjechać na bok. Koniecznie wytłumacz dziecku, jakim niebezpieczeństwo grozi zabawa na ulicy i w jej pobliżu.
6
Wytłumacz dziecku, że musi zachować ostrożność podczas jazdy na sankach, zawsze musi zjeżdżać nogami do przodu. Powinno ono bawić się w miejscu dobrze widocznym i wolnym od jakichkolwiek wystających ze śniegu przedmiotów.
?

Wskazówki
* Jeżeli dziecko po powrocie z podwórka ma jakiekolwiek niepokojące cię objawy, zawsze skonsultuj to z lekarzem. Nigdy nie lekceważ przemarznięcia i odmrożeń.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane