Jak zrobić wyjątkowy prezent - kapcie dla bliskiej osoby?

Któż z nas nie lubi dawać prezentów osobom, na którym nam zależy i które są dla nas bardzo ważne? Uważam, że najpiękniejsze prezenty, które możemy komuś wręczyć to te, które wykonaliśmy sami. Nic tak nie cieszy jak uśmiech drugiej osoby w odpowiedzi na drobiazg, który wykonaliśmy własnoręcznie. Pomysłów jest mnóstwo. Ważne jest, by prezent był praktyczny. Trudno o coś bardziej praktycznego jak ciepłe kapcie. Oto sposób na to, jak przygotować jedyne i niepowtarzalne kapcie dla bliskiej osoby :)
P

* kapci materiałowych (mogą być z Ikei),
* kilku arkuszy filcu różnokolorowego,
* łatki z pasmanterii (wg gustu i pomysłu),
* nożyczek (ostrych),
* ołówka lub długopisu,
* igły i nitki,
* pomysłu :)

1
Bierzemy arkusze filcu i długopisem nakreślamy napis, który chcemy umieścić na kapciach. Może być to np. „Dzień Dobry” albo imię osoby, którą chcemy obdarować. Napisy mogą być również bardziej osobiste. Wszystko wg własnego gustu, pomysłu. Im napis bardziej osobisty, tym większą wartość sentymentalną będą miały kapcie dla osoby przez nas obdarowanej. Pamiętajmy, by litery nie były zbyt małe (ponieważ nie będzie ich dobrze widać) oraz zbyt duże (ponieważ się nie zmieszczą).
2
Przy użyciu nożyczek wycinamy litery z arkuszy. Pamiętajmy, że wyjdą „odwrócone”! Dlatego warto o tym pomyśleć już kreśląc je na arkuszach.
3
Naszywamy litery na kapcie, dodajemy łatki z pasmanterii, jeśli pasują nam do naszej wizji niezapomnianego prezentu. Pamiętajmy, by nie rozrywać kapci (zwykle po zakupie są one razem złączone).
4
Kapcie składamy i pakujemy na prezent. Miłej zabawy :)
?

Wskazówki
* Zanim zaczniemy pisać na filcu, warto zrobić wzór napisu na kartce papieru. Po jego wycięciu i przyłożeniu do kapci możemy stwierdzić, czy wielkość liter jest odpowiednia oraz przekonać się, czy na pewno taki efekt końcowy chcemy uzyskać.
* Pamiętajmy o zachowaniu kontrastów. Pomarańczowy napis naszyty na czerwone kapcie nie będzie dobrze widoczny. Dobierajmy zatem kolory tak, aby napisy były wyraźnie widoczne.

!

Uwaga!
* Pamiętajmy, że litery wychodzą odwrócone. Zastanówmy się, czy napis ma być skierowany do osoby noszącej kapcie czy od niej.

Powiązane porady

świąteczne ubranko na butelkę
prezent dla chłopaka
rocznica ślubu

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

sara
11.12.2012
świetny pomysł zrobie takie koleżańce na święta