taniec towarzyski

Jak nauczyć się tańczyć?

Obecnie telewizja zasypuje nas programami rozrywkowymi, w których dominuje taniec. Jak grzyby po deszczu powstają nowe szkoły tańca, oraz kluby taneczne. Posiadają one bogatą ofertę skierowaną do szerokiego grona odbiorców. Taniec jest jedną z tych umiejętności, którą każdy powinien posiadać. Nigdy nie wiadomo kiedy może się ona przydać. Warto zatem rzucić okiem na ofertę, którą proponują nam szkoły tańca oraz kluby.
P

* chęci,
* cierpliwości,
* wytrwałości,
* Internetu,
* odrobiny wolnego czasu,
* partnera (choć nie zawsze jest to konieczne, istnieją bowiem kursy solowe)
* trochę "grosza" w portfelu.

1
Najpierw przekonaj się, czy taniec to coś dla ciebie. Najlepiej jest to sprawdzić, wyszukując w Internecie krótkie filmiki instruktażowe. Obejrzyj taki filmik, spróbuj wykonywać polecenia prowadzącego. Rób tak przez kilka dni. Jeśli chcesz nauczyć się tańca dobrze i od podstaw, polecam zapisać się na profesjonalny kurs tańca online. Poszukaj takiego rodzaju tańca, w którym czujesz się najlepiej. Jeśli się nie zniechęciłeś, to pora zacząć poważne kroki.
2
Jeżeli wolisz naukę na żywo, nic straconego. Wiele klubów tanecznych organizuje w ciągu tygodnia wieczory z darmowymi kursami wybranych tańców. Zwykle są to kursy salsy. Wybierz się na taki wieczór, sprawdź, czy "łapiesz kroki" i nadążasz za poleceniami instruktora.
3
Jeśli coraz bardziej zaczynasz kochać taniec, poszukaj szkoły tańca. W większych miastach rosną one niczym grzyby po deszczu. Zwróć uwagę na prestiż szkoły, godziny zajęć, cenę kursu oraz tańce, które on obejmuje.
4
Zapisz się! Zacznij chodzić na kurs, wciąż korzystaj z darmowych zajęć tańca w klubach, śledź nowinki dotyczące warsztatów tanecznych i darmowych lekcji w nowo otwartych szkołach. Taniec to nic trudnego :)
5
Jeśli nie nadążasz w grupie, zastanów się nad zajęciami indywidualnymi. Są one wprawdzie trochę droższe, ale wyniesiesz z nich dużo więcej niż z kursu obejmującego kilka par czy kilkoro początkujących tancerzy.
?

Wskazówki
* Jeśli coś ci nie wychodzi, nie zrażaj się! Poproś o pomoc instruktora albo kogoś, kto zna się na tańcu.
* Pamiętaj, że nie od razu Rzym zbudowano. Po dwóch czy trzech zajęciach nie będziesz świetnym tancerzem. Warto zatem poświęcić czas na ćwiczenie. Prawdą jest, że ćwiczenie czyni mistrza.
* Pamiętaj, że taniec jest formą zabawy. Nie jesteś przecież na turnieju. Pozwól sobie poczuć muzykę i zacznij bawić się tańcem. Często taki właśnie naturalny, niewymuszony ruch jest kluczem do sukcesu.

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Nauka Tańca Trójmiasto
19.09.2018
Chcesz nauczyć się tańczyć? Taniec jest Twoim Hobby albo sposobem na życie? Chcesz oderwać się od codzienności? Chcesz spędzić czas w świetnym gronie i nauczyć się nowych technik tańca?
A może masz ochotę poczuć dreszcz emocji i sprawdzić swoje umiejętności na scenie?

lvm49049
23.08.2016
Ja znalazłem super sposób na naukę tańca o tutaj: https://naukatanca.wordpress.com/
Parę dni przed dowiedziałem się o weselu na które miałem pójść a nie umiałem tańczyć i jakoś się udało :)