mole

Jak pozbyć się moli z szafy?

Czasem zdarza się, że z naszej szafy wylatuje mały owad. To mól. Mole to zwierzątka żywiące się celulozą zawartą w ubraniach. To one są sprawcami dziurek w naszej odzieży. Jak z nimi skutecznie i estetycznie walczyć? Odkryto, że mole nie tolerują zapachu lawendy. Kiedy tylko jest ona w ich pobliżu, natychmiast znikają. Oto poradnik, jak w prosty sposób wprowadzić do swojej szafy przyjemny zapach i pozbyć się niechcianych szkodników.
P

* lawendy, najlepiej ususzonej (możesz ją kupić w kwiaciarni lub w sklepach typu Obi w dziale ogrodniczym),
* aromatycznego olejku lawendowego (spotęguje on zapach, jednak nie przesadzaj z jego ilością, kupisz go w sklepie z tytoniem lub w kwiaciarni),
* małej gazy lub szmatki (białej),
* fioletowej aksamitnej wstążeczki,
* fioletowej lub białej grubej lamówki,
* białego materiału - mgiełki (takiego jak na firany),
* igły i nitki (lub maszyny do szycia) - dobrze byłoby, gdybyś miała możliwość skorzystania z maszyny do szycia. Sakiewka będzie wtedy wyglądać dużo bardziej estetycznie.

1
Zbieramy lawendę z ogrodu lub z doniczki, tniemy ok. 10 cm odcinki (z kwiatkami). Suszymy na słońcu.
2
Z materiału wycinamy prostokąt. Zszywamy go tak, aby powstała mała sakiewka. Niech ma ona rozmiar pasujący do naszej suszonej lawendy. Pamiętajmy też by zostawić jakieś 3 cm zapasu, abyśmy mogli zawiązać wstążkę. Górę sakiewki wykończmy, niech nie będzie ona postrzępiona – to będzie wyglądało bardzo nieestetycznie. W tym celu obszyjmy górę naszą grubą lamówką.
3
Do tak przygotowanej sakiewki wsypujemy naszą lawendę. Możemy dla lepszego efektu i zapachu dodać do sakiewki nasączoną kilkoma kropelkami olejku lawendowego szmatkę. Nie należy przesadzać z ilością kropelek, ponieważ olejek ten jest bardzo aromatyczny!
4
Po wypełnieniu sakiewki lawendą zawiązujemy na niej fioletową wstążeczkę. Staramy się zrobić to dość mocno, by zawartość sakiewki nie wysypała się nam w szafie. Tak zrobiony odstrasz na mole umieszczamy między ubraniami na półce lub wieszamy na wieszaku. Możemy też użyć wstążki i przymocować naszą sakiewkę na drążku. Dzięki tej prostej rzeczy nasze ubrania będą pachnieć lawendowo, a mole uciekną z naszej szafy raz na zawsze. Miłej pracy! :)
?

Wskazówki
* Aby nasza sakiewka nie traciła swoich antymolowych właściwości, warto co jakiś czas ją odświeżyć. W tym celu po prostu wymieniamy jej zawartość lub dodajemy kilka kropelek olejku.

Powiązane porady

przędziorki
rybik
pluskwy domowe

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Elasta
29.10.2017
Cześć słuchajcie mam problem z tymi paskudami ze względu na to że zrobiło się dość chłodno postanowiłam wyciągnąć cieplejsze buty i co się okazało że mimo zabezpieczenia zaległy się w nich mole czy jest na nie jakiś sposób czy buty nadają się tylko do śmieci? Proszę was o pomoc
Pozdrawiam
terra
02.01.2017
A ja mam inną metodą, bardzo skuteczną - w miejscu gdzie mogą pojawić się mole daję kilka gałązek suszonego kopru ( taki jak do ogórków ). Wypróbowałam przez przypadek i metoda jest rewelacyjna, pozdrawiam Teresa
momoli
19.12.2013
Jeśli zastosuję lawendę lub inne środki zapachowe to co stanie się z tymi molami?Zdechną,wyprowadzą się czy co......
a
17.06.2013
"lawendom"??? kto to pisał? 10-ciolatek?............