Grzybica pochwy

Jak naturalnie wyleczyć grzybicę pochwy?

OlaSOlaS - specjalista Tipy.pl
Grzybica pochwy
1 z 8
Grzybica pochwy jest częstą dolegliwością kobiet i na ogół przebiega łagodnie. Jednak pomimo braku powikłań i łagodnego przebiegu jest jedną z najbardziej nieprzyjemnych i uciążliwych przypadłości. Głównym objawem grzybicy jest nieodparta chęć drapania zainfekowanego obszaru. Poniżej przedstawiam naturalne sposoby leczenia grzybicy i jej objawów.
1
ocet jabłkowy
Ocet jabłkowy:

Ocet jabłkowy może hamować rozwój drożdży, co powoduje zmniejszenie swędzenia. Rozcieńcz 1-2 łyżki octu jabłkowego w szklance ciepłej wody. Mieszankę stosuj miejscowo na pochwę i srom.

2
czosnek
Czosnek:

Eksperci sugerują, że silne właściwości przeciwgrzybicze czosnku mogą pomóc w niszczeniu drożdży, a tym samym łagodzić swędzenie pochwy. W tym celu należy zmiażdżyć ząbek czosnku i wymieszać z odrobiną wody. Mieszankę pić kilka razy dziennie przez kilka dni, aż objawy ustaną.

3
olej oregano
Olejek oregano:

Już od starożytności stosowano go w walce z bakteriami i grzybami. Szczególnie skuteczny w eliminacji drożdżaków candidia, wywołujących grzybicę pochwy. Kupisz go na przykład na Allegro. Dawkowanie to 1 kapsułka 1-4 razy na dobę.

4
jogurt
Jogurt:

Bakterie acidophilus i bifidus zawarte w jogurcie mogą pomóc w zabiciu drożdży dzięki czemu pochwa przestanie swędzieć. Za pomocą plastikowego tamponu lub palca należy rozprowadzić jogurt naturalny w swędzącym miejscu.

5
maślanka
Maślanka:

Maślanka uważana jest za skuteczny środek ograniczający wzrost drożdży. To pomoże zwalczyć swędzenie pochwy. Są dwa sposoby a mianowicie smarowanie maślanką okolic zainfekowanych lub picie 2 szklanek maślanki dziennie.

6
jogurt i ocet
Ocet jabłkowy plus jogurt:

Przygotuj mieszankę z octu i jogurtu. Na litr ciepłej wody daj 1/4 szklanki jogurtu i 4 łyżeczki octu jabłkowego. Należy położyć się na plecach na ręczniku i wykonać delikatne podmycie.

7
soda oczyszczona
Do przyczyn swędzenia pochwy oraz częstego oddawania moczu należą oprócz grzybicy:

* Menopauza
* Chemiczne substancje drażniące (maści, kremy, detergenty, itp.)
* Zapalenie pochwy
* Grzybica pochwy

Jak ulżyć swędzeniu pochwy podczas ciąży?

Eksperci sugerują, że kąpiel z sody oczyszczonej, może łagodzić swędzenie pochwy podczas ciąży oraz obniżyć pH pochwy. W tym celu można wymieszać sodę oczyszczoną z wodą i zaaplikować tą mieszankę na swędzące miejsca. Warto pamiętać aby nosić luźne ubrania ułatwiające przepływ powietrza co sprawi że pochwa będzie sucha i czysta.

Jakie powiązania ma cukrzyca ze świądem pochwy?

W normalnych warunkach kwaśne środowisko pochwy może wyeliminować zachorowanie na grzybicę. W przypadku kobiet z cukrzycą w czasie ciąży, poziom glukozy w wydzielinie z pochwy może wzrosnąć. Przez wyższy poziom glukozy drożdże rozwijają się i powodują świąd pochwy.

Jaki jest powód swędzenia pochwy?

Główna przyczyną są drożdżaki (candida).

Czy ocet pomaga na świąd pochwy?

Tak, ocet jabłkowy może pomóc w leczeniu objawów grzybicy.

Strona 1 z 8

Powiązane porady

dysleksja u dzieci
angina
bezsenność

Podobne porady

Komentarze (7)

* Pola wymagane

lolol
07.04.2014
no raczej
Bogi
06.05.2013
ja nie wierze w takie rzeczy, na to trzeba jakiś dobry medyczny srdoek
litra
06.05.2013
czy to nie utrudni lekarzowi pracy? bo zatuszujemy objawy wskazujące na daną chorobę?
magda.doradca.abiofem
23.02.2013
Uważam, że stosowanie domowych sposobów jest dość ryzykowne. Tym bardziej, że mogą dodatkowo nasilić objawy, bo metody podane powyżej mogą tylko podrażnić delikatne miejsca. Do czasu wizyty u ginekologa można się ratować np. żelem (stosuje się go dopochwowo), który zmniejsza uczucie dyskomfortu, ilość upławów i przywraca prawidłowe ph i florę bakteryjną.
pink
01.10.2012
Niestety po każdym wyjściu na basen czy do sauny oraz po skorzystaniu z publicznej toalety miałam problemy z miejscami intymnymi, jak nie pieczenie to infekcja. Od trzech miesięcy codziennie po kąpieli stosuję provag żel z kwasem mlekowym, dodatkowo smaruję się nim przed i po pływaniu. Odpukać w tym czasie nie miałam żadnej grzybiczej czy bakteryjnej infekcji, żel szybko łagodzi podrażnienia i uczucie pieczenia.
Karina
16.09.2012
Ostatnio na basenie kolejny raz złapałam grzybicę, chyba 6 raz w tym roku. Upławy i to straszliwe swędzenie – koszmar! Znowu antybiotyki doustne i dopochwowe, ale tym razem stosowałam dodatkowo invag. Probiotyk bardzo mi pomógł, zawarte w nim bakterie mlekowe skutecznie kolonizują pochwę, naprawdę szybko przyniósł mi ulgę. Zrobiłam wymaz z pochwy i odpukać patogenów nie mam. Teraz jestem mądrzejsza, na następny raz przed basenem założę sobie kapsułkę profilaktycznie, żeby żadnej infekcji nie złapać.
Iwona
10.09.2012
Do niedawna miałam infekcje przynajmniej 4 razy w roku. Przyczyną okazał się mój mąż, który nie miał żadnych objawów a w posiewie wyszły grzyby Candida. Leczyliśmy się oboje a ja dodatkowo potem zakładałam sobie dopochwowo lactovaginal, który odbudowuje mikroflorę pochwy. Do dzisiaj od czasu do czasu robię sobie nim kurację aby wzmocnić swoje bakterie.