kwiaty cięte

Co zrobić żeby kwiaty szybko nie zwiędły?

Od bardzo dawna kwiaty podarowane kobiecie były wyrazem nie tylko sympatii, ale także szacunku dla płci pięknej. Istniała nawet swojego rodzaju etykieta dotycząca kolorów i gatunków kwiatów dawanych w odpowiednich sytuacjach. Cóż, nie oszukujmy się, która z nas nie lubi dostawać kwiatów? Chyba nie ma takiej kobiety. Tulipany, róże, słoneczniki, konwalie. Wszystkie piękne, pachnące i cięte… No właśnie. Stanowią one nie lada wyzwanie dla każdej dobrej pani domu. Jak sprawić by tulipany, czy róże wytrzymały dłużej niż 3 dni w wazonie? Oto kilka sprawdzonych rad.
P

* kwiatów (ciętych),
* wazonu,
* wody,
* nożyczek,
* 2 łyżek octu winnego,
* 2 łyżeczek cukru.

1
Przede wszystkim usuń wszystkie liście, które w wazonie mogą znajdować się poniżej poziomu wody. Mogą one blokować przepływ tlenu do wody i powodować rozwój drobnoustrojów, które wpływają na szybsze opadanie kwiatów ciętych.
2
Koniecznie codziennie myj wazon i nalewaj do niego świeżej wody. W przypadku tulipanów dbaj by zawsze miały dużo wody w wazonie. Należą one do kwiatów, które intensywnie „piją” wodę wlaną do wazonu, w którym je trzymamy. Możemy to zaobserwować - tulipany wstawione do wazonu z wodą sprawiają wrażenie jakby rosły. To właśnie efekt pobierania przez nie wody.
3
Do wody dodaj roztworu przedłużającego życie kwiatów. Sposób jego przygotowania jest bardzo prosty. Rozrób w litrze wody 2 łyżki octu winnego oraz 2 łyżeczki cukru. Dodaj tę mieszankę każdorazowo przy wymianie wody w wazonie. Dzięki tej mieszance kwiaty będą mogły czerpać składniki odżywcze z rozpuszczonego cukru. Ocet winny zapobiega rozwojowi mikroorganizmów. Dzięki temu kwiaty będą stały dłużej i będą wyglądały świeżo.
4
Pamiętaj, by wazon z kwiatami nie stał na pełnym słońcu. Ustaw go raczej w chłodnym miejscu. Nie zapominaj też, aby wietrzyć pokój w którym stoją kwiaty.
5
Co jakiś czas przycinaj końcówki kwiatów. Dzięki temu zabiegowi usuniesz z końcówek łodyg rozwijające się drobnoustroje. Jeśli chodzi o róże to przed wsadzeniem ich do wazonu, używając tłuczka do mięsa zgnieć ich łodygi. To zwiększy powierzchnię chłonną i utrzyma je dłużej w wazonie.
?

Wskazówki
* Pamiętaj, by wazon był dość duży. Idealnie byłoby gdyby miał szersze dno. Wtedy kwiaty będą solidnie w nim osadzone oraz będą miały dużą powierzchnię, by chłonąć wodę.

Powiązane porady

Róże
kwiaty cięte - tulipany
Krzew róży

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

piotrooo
16.04.2015
ja znam o wiele lepszy pomysła i tani.
robiłem przy kwiatach rodzaju tulipan i wódka, woda , jakieś środki nie są lepsze od zwykłej.... sami zgadnijcie
claudia_xx
26.03.2014
Bardzo pomocny artykuł.Gdy w domu jest gdzieś wazon z kwiatami i zwiędną to nie za ładnie to wygląda ,a te wskazówki temu zapobiegają.Ostatecznie można uratować sytuacje tym ,że specjalnie ususzy się kwiaty i można je pomalować lakierem dzięki czemu będą się błyszczały(może to być też lakier w sprayu lub jakiś złoty spray).Szczególnie ładnie wyglądają w jesieni.
#18908
17.04.2013
Róże to piękne kwiaty i napewno wiele ludzi je bardzo lubi.Ja kiedy je mam stawiam je w zimnej wodzie w wazonie i dodaję odrobinę cukru.Pomaga i utrzymują się dłużej ozdabiając dom.