Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Róże > Co zrobić żeby kwiaty szybko nie zwiędły?
Co zrobić żeby kwiaty szybko nie zwiędły?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (24 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Od bardzo dawna kwiaty podarowane kobiecie były wyrazem nie tylko sympatii, ale także szacunku dla płci pięknej. Istniała nawet swojego rodzaju etykieta dotycząca kolorów i gatunków kwiatów dawanych w odpowiednich sytuacjach. Cóż, nie oszukujmy się, która z nas nie lubi dostawać kwiatów? Chyba nie ma takiej kobiety. Tulipany, róże, słoneczniki, konwalie. Wszystkie piękne, pachnące i cięte… No właśnie. Stanowią one nie lada wyzwanie dla każdej dobrej pani domu. Jak sprawić by tulipany, czy róże wytrzymały dłużej niż 3 dni w wazonie? Oto kilka sprawdzonych rad.
Rzeczy, których potrzebujesz:
kwiatów (ciętych), wazonu, wody, nożyczek, 2 łyżek octu winnego, 2 łyżeczek cukru.
1
Przede wszystkim usuń wszystkie liście, które w wazonie mogą znajdować się poniżej poziomu wody. Mogą one blokować przepływ tlenu do wody i powodować rozwój drobnoustrojów, które wpływają na szybsze opadanie kwiatów ciętych.
2
Koniecznie codziennie myj wazon i nalewaj do niego świeżej wody. W przypadku tulipanów dbaj by zawsze miały dużo wody w wazonie. Należą one do kwiatów, które intensywnie „piją” wodę wlaną do wazonu, w którym je trzymamy. Możemy to zaobserwować - tulipany wstawione do wazonu z wodą sprawiają wrażenie jakby rosły. To właśnie efekt pobierania przez nie wody.
3
Do wody dodaj roztworu przedłużającego życie kwiatów. Sposób jego przygotowania jest bardzo prosty. Rozrób w litrze wody 2 łyżki octu winnego oraz 2 łyżeczki cukru. Dodaj tę mieszankę każdorazowo przy wymianie wody w wazonie. Dzięki tej mieszance kwiaty będą mogły czerpać składniki odżywcze z rozpuszczonego cukru. Ocet winny zapobiega rozwojowi mikroorganizmów. Dzięki temu kwiaty będą stały dłużej i będą wyglądały świeżo.
4
Pamiętaj, by wazon z kwiatami nie stał na pełnym słońcu. Ustaw go raczej w chłodnym miejscu. Nie zapominaj też, aby wietrzyć pokój w którym stoją kwiaty.
5
Co jakiś czas przycinaj końcówki kwiatów. Dzięki temu zabiegowi usuniesz z końcówek łodyg rozwijające się drobnoustroje. Jeśli chodzi o róże to przed wsadzeniem ich do wazonu, używając tłuczka do mięsa zgnieć ich łodygi. To zwiększy powierzchnię chłonną i utrzyma je dłużej w wazonie.
Jak dbać o fiołek alpejski?
Jak pielęgnować róże miniaturowe?
Jak przycinać storczyki po przekwitnięciu?
Jak rozmnażać storczyki?
Wskazówki
  • Pamiętaj, by wazon był dość duży. Idealnie byłoby gdyby miał szersze dno. Wtedy kwiaty będą solidnie w nim osadzone oraz będą miały dużą powierzchnię, by chłonąć wodę.
 3.8/5 (24 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

piotrooo - 2015-04-16
ja znam o wiele lepszy pomysła i tani.
robiłem przy kwiatach rodzaju tulipan i wódka, woda , jakieś środki nie są lepsze od zwykłej.... sami zgadnijcie
claudia_xx - 2014-03-26
Bardzo pomocny artykuł.Gdy w domu jest gdzieś wazon z kwiatami i zwiędną to nie za ładnie to wygląda ,a te wskazówki temu zapobiegają.Ostatecznie można uratować sytuacje tym ,że specjalnie ususzy się kwiaty i można je pomalować lakierem dzięki czemu będą się błyszczały(może to być też lakier w sprayu lub jakiś złoty spray).Szczególnie ładnie wyglądają w jesieni.
efi5 - 2013-04-17
Róże to piękne kwiaty i napewno wiele ludzi je bardzo lubi.Ja kiedy je mam stawiam je w zimnej wodzie w wazonie i dodaję odrobinę cukru.Pomaga i utrzymują się dłużej ozdabiając dom.
 
Bardzo często podczas wiosny lub lata ścinamy kwiaty z naszych ogródków do domu lub zakupujemy bukiety w kwiaciarniach....
Jak przedłużyć trwałość kwiatów w wazonie?
Bardzo często podczas wiosny lub lata ścinamy kwiaty...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt