skórzane buty

Jak pielęgnować skórzane buty?

Obuwie jest naszą wizytówką, podobnie jak dłonie czy ubranie. Czyste i lśniące eleganckie skórzane buty to podstawa każdej modnej kobiety oraz modnego mężczyzny. Jak sprawić, by nasze skórzane buty codziennie lśniły tak, jakbyśmy zakładali je pierwszy raz? Po kilku miesiącach noszenia butów stają się matowe, tracą blask i dawny piękny wygląd. Są jednak sposoby, by przywrócić im dawną świetność :)
P

* butów,
* szczotki o twardym włosiu,
* szmatki,
* środka do czyszczenia siodeł (jeśli buty są bardzo brudne) - możesz go bez problemu kupić w sklepach jeździeckich. Jeśli nie wiesz gdzie w Twojej okolicy taki się znajduje zawsze możesz zamówić taki specyfik za pośrednictwem internetu,
* pasty do butów,
* bawełnianej ściereczki,
* wazeliny.

1
Wyciągnij sznurowadła, to pozwoli ci wyczyścić buty starannie i na całej powierzchni, a nie tylko na wybranym obszarze.
2
Usuń kurz i błoto z butów przy użyciu szczotki o twardym włosiu. Następnie popraw suchą szmatką. Ta czynność jest bardzo ważna, ponieważ jeśli nałożymy pastę na brudne buty nie otrzymamy pożądanego efektu.
3
Jeśli twoje buty są bardzo brudne, zanim użyjesz pasty do butów, użyj środka do czyszczenia siodeł. Przed użyciem zapoznaj się z zaleceniami producenta podanymi na opakowaniu.
4
Czystą bawełnianą ściereczką nanieś na buty pasty. Wetrzyj ją delikatnie w obuwie. Poczekaj, aż się wchłonie. Pamiętaj, by wcierać je na całej powierzchni butów.
5
Wypoleruj czystą szmatką.
6
Jeśli chcesz, by buty lśniły, możesz w nie wetrzeć wazelinę i wypolerować podobnie jak po zastosowaniu pasty do butów.
7
Jeśli nie masz czasu na polerowanie i czyszczenie możesz użyć chusteczek dla niemowląt. Pamiętaj jednak, że wysuszają one skórę na Twoim obuwiu dlatego nie zapomnij po każdym ich użyciu wypastować obuwia.
!

Uwaga!
* Pamiętaj, by pastować obuwie na gazecie. Przez nieuwagę możesz pobrudzić podłogę lub dywan i mieć niepotrzebny problem.
* Nie zapomnij, po każdym użyciu chusteczek dla niemowląt wypastować butów. To czy skóra będzie dobrze natłuszczona wpływa na żywotność Twojego obuwia. Warto zatem dbać o buty i nie zapominać o ich pastowaniu. Najlepiej w tym celu stosować tłuste pasty przeznaczone do skóry. Ta uwaga tyczy się także skórzanej odzieży np płaszczy czy kurtek. Warto zadbać o nie po zimie.

Powiązane porady

czyszczenie skóry
buty emu
Buty

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane