Gwiazda Betlejemska

Jak pielęgnować gwiazdę betlejemską (Poinsecja)?

TysiolaTysiola - specjalista Tipy.pl
Gwiazda Betlejemska
1 z 4
Poinsecja (wilczomlecz nadobny) – zwana często Gwiazdą Betlejemską niemal co roku gości w naszym domu na święta Bożego Narodzenia. Liście są przeważnie czerwone, ale można je spotkać również w innych kolorach. Roślina ta staje się coraz bardziej popularna i pożądana w naszych domach. Martwisz się czy Twoja Gwiazda Betlejemska przetrwa cały świąteczny sezon zanim opadną liście i kwiaty? Pododajemy poniżej kilka informacji, które zapobiegną takiej tragedii.
1
poinsecja pielęgnacja
Ustaw swoją gwiazdę na słonecznym parapecie okiennym. Potrzebuje ona dużo światła i słońca. Im więcej światła tym lepiej. Ziemia powinna być cały czas wilgotna. Jeśli dopuścimy do przeschnięcia ziemi to liście Poinsettii opadną. Na podstawkę nasyp żwirek i nalej wody. Dzięki temu parująca woda zapewni roślinie odpowiednią wilgoć. Codziennie dolewaj wody na podstawkę.
2
poinsecja kwiat
Podkręć ogrzewanie. Poinsettia pochodzi z Meksyku gdzie jest bardzo gorąco podczas zimy. Temperatura poniżej 15 st. C jej zaszkodzi (powinna być około 20 st.C ale mniej niż 21 st.C.). Nie stawiaj Poinsetti blisko kaloryfera - nie znosi ona suchego powietrza!
Uważaj na zimne przeciągi!
3
poinsecja boże narodzenie
Staraj się utrzymać stałą wysokość temperatury zarówno w dzień jak i w nocy. Zmiany temperatury mogą spowodować zrzucenie liści. Podlewaj Poinsettię raz tygodniu nawozem do kwiatów domowych (średnio mocnym).
?

Wskazówki
* Jeżeli liście zaczynają spadać zwiększ ogrzewanie a zredukuj podlewanie,
* Gwiazda betlejemska jest znakomitym materiałem na kompost (po zakończeniu swojej świątecznej dekoracji).

Strona 1 z 4

Powiązane porady

storczyk
kwiaty cięte
fiołek afrykański

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

Ala
07.12.2016
Poinsecja jest świetnym elementem dekoracyjnym na święta, co roku gości na moich parapetach :)
Anka
22.12.2015
Nie jest tak źle, nie każdy sklep źle przechowuje. Ja całkiem dobrze trafiałam ostatnio i poinsecja bardzo długo wytrzymywała w dobrym stanie.
Magda
21.12.2015
waśnie to że poinsencje nie wytrzymują świąt niestety od nas nie zalezy. Większosc sklepów nie wie jak je przechowywać, stoją w przeciągach a potem padają w doniczkach...
mała
03.12.2012
Miejsce na słonecznym parapecie i zarazem z dala od kaloryfera oraz unikanie przeciągów jest w sumie bardzo ciężko zrealizować.... jak pod każdym parapetem jest kaloryfer a do tego często otwiera się okna gdy jest za ciepło i powietrze jest zbyt suche :/
mucha
26.12.2010
To czerwone u poisencji to nie kwiaty tylko liście wabiące. JEJ KWIATY SĄ W ŚRODKU MAŁE I LEDWO ZAUWAŻALNE