plama z kleju

Jak usunąć plamy z kleju?

plama z kleju
1 z 5
Dość często zdarza nam się coś złamać albo oderwać. Wtedy sięgamy po klej jako najszybszy sposób naprawy. Klej towarzyszy nam także podczas wszelkiego rodzaju remontów, napraw. Nieodłącznie towarzyszą mu plamy na naszych ubraniach, meblach, dywanach. Sposób usuwania plamy z kleju jest zależny od rodzaju użytego kleju. Oto kilka sprawdzonych metod na pozbycie się plam z klejów różnych rodzajów.
1
klej plamy
Plamy od kleju uniwersalnego.

Tego rodzaju klej możemy wywabić acetonem. Musimy jednak pamiętać, by stosować go bardzo skąpo i uważać, by nie odbarwić tkanin kolorowych. Mogą wyblaknąć. Najlepiej zastosować roztwór acetonu z wodą w proporcji 1:2.

Kleje celulozowe.

Plamy powstałe po klejach celulozowych najlepiej spłukać zimną wodą lub namoczyć i czyścić roztworem salmiaku. Innym sposobem jest pranie w proszku enzymatycznym.
2
plamy z kleju
Usuwanie plam z kleju epoksydowego.

Takie plamy najlepiej potraktować spirytusem metylowym. Musimy pamiętać, że nasze działanie ma sens zanim plamy stwardnieją.

Klej do sklejania modeli samolotów.

Plamy tego pochodzenia musimy czyścić acetonem lub octanem amylu. Niektórzy producenci załączają do kleju również rozpuszczalniki. Musimy tu uważać na tkaniny. Pod wpływem acetonu mogą się odbarwić.
3
klej plamy
Kleje poliwinylowe.

Plamy tego typu najlepiej czyścić spirytusem metylowym.

Kleje neoprenowe (u nas sprzedawane jako neostik).

Tego rodzaju klej możemy usuwać nienatłuszczającym zmywaczem do paznokci, acetonem lub octanem amylu, następnie przemyć plamę rozpuszczalnikiem. Musimy uważać na ubrania, ponieważ te substancje mają tendencje do odbarwiania tkanin.
4
plamy z kleju jak usunąć
Kleje z taśm klejących i etykiet.

Wystarczy powierzchnię namoczyć w wodzie lub przykryć mokrą ściereczką do odmoczenia, a następnie zmyć spirytusem metylowym lub benzyną do czyszczenia.
?

Wskazówki

  • Pamiętaj, że część środków czyszczących jest organiczna. Znaczy to tyle, że może odbarwić twoje ubranie lub dywan. Dlatego zanim wypróbujesz jakiś specyfik bezpośrednio na plamie, sprawdź jak działa. W tym celu nanieś specyfik na materiał, który chcesz czyścić, jednak w niewidocznym miejscu.
  • Jeśli kupiłaś prezent i chcesz zdrapać plamę po kleju, nie używaj do tego paznokci! Możesz zniszczyć prezent (jeśli jest delikatny). Zastosuj patent z wodą i ściereczką.

Strona 1 z 5

Powiązane porady

zlew
Jak usunąć koci mocz
czyszczenie miedzianych  przedmiotów

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

Basia
11.09.2017
Plamy z kleju na goraco na tkaninie bawelnianej udalo mi sie usunac benzyna ekstrakcyjna. Rozgrzalam plame prasujac tkanine przez papier, a nastepnie usunelam plame wycierajac biala szmatka nasaczona benzyna. Wypralam w plynie, w pralce. Tkanina nie ulegla odbarwieniu.
Damian
14.07.2014
FenkS po pierwsze, w kurtce, a nie na kurtce, po drugie nie dziurę tylko otwór, dziurę to masz w d*p*e. A poza tym to czym Ty sobie to wypaliłeś? Spirytusem, rozpuszczalnikiem czy może wodą...

Problemem normalnych ludzi, jest życie wśród bandy idiotów.
polskiprezydent
22.11.2013
proszę użyć TERPENTYNY BALSAMICZNEJ, później zmyć płynem do naczyń, zimną wodą i wysuszyć
sylwia180793
04.12.2012
Klej ''super glue'' posiada swój zmywacz 'super glue remover'' (taki z Mariuszem Pudzianowskim na opakowaniu) kiedyś był w sklepach, teraz czy jest - nie wiem, na pewno można zamówić przez internet.
FenkS :)
16.03.2012
Wielkie dzieki ... Naprawde nie wiedzialem jak usunac pare plamek . Zastosowalem twoj sposob i wypalilem sobie dziure na kurtce ...