koszenie trawy

Jak pielęgnować trawnik po zimie?

Po zimie trawniki wyglądają na zmęczone nieco przetarte i generalnie niezbyt ciekawie. Wiosna jest szczególnym okresem w którym należy mu poświęcić trochę czasu, aby znów był piękny i zachwycał swoją zielenią. Podczas pracy wspomnijmy sobie jak przyjemnie będzie usiąść we własnym ogrodzie w ciepłe, letnie wieczory. Jeszcze przyjemniej będzie zaprosić przyjaciół na grilla i słuchać zachwytów na temat naszego zielonego zakątka.Odpowiednio utrzymany i pielęgnowany trawnik, wygląda lepiej od najlepszych perskich dywanów.
1
Zacznijmy od dokładnego oczyszczenia trawnika poprzez wygrabienie pozostałych po jesieni liści i gałązek. Najlepiej użyć sprężystych grabi o długich palcach, są one delikatniejsze od tradycyjnych i nie poranią darni.
2
Trawnik należy wyrównać i rozbić złogi starych korzeni, gnijących liści i innych zanieczyszczeń. Jeśli zauważymy, ze nasz trawnik pokryty jest takim zwartym filcem trzeba wykonać zabieg nacinania, przy pomocy specjalnej maszyny wyposażonej w ostre nożne, umieszczone na obracającej się osi.
3
"Łyse" placki w naszym trawniku regenerujemy poprzez wysianie nasion trawy i przykrywamy te miejsca cienką warstwą ziemi ogrodowej. Resztę trawnika także możemy nieco zagęścić wysiewając na nią trochę nasion. Świeżo wysianą trawę należy regularnie podlewać, należy pamiętać o tym zwłaszcza jeśli wiosna nie jest zbyt obfita w opady deszczu.
4
Gdy trawa wyrośnie i osiągnie odpowiednią wysokość należy przystąpić do pierwszego wiosennego koszenia. Przy tym pierwszym koszeniu, omijamy miejsca które wcześniej były puste i całe zostały obsiane świeżą trawą.
5
Następnie przeglądamy dokładnie trawnik pod względem występowania chwastów i mchów, jeśli znajdziemy takie, zaatakowane miejsca traktujemy odpowiednimi środkami. Szukamy też pleśni śniegowej, a jeśli znajdziemy zaatakowane miejsca, natychmiast walczymy z pleśnią odpowiednimi środkami zakupionymi w sklepie ogrodniczym.
6
Na początku kwietnia trawnik należy odżywić nawozami. Najlepiej zastosować dobrze rozłożony kompost, wysiewamy go poprzez sitko, a następnie rozgrabiamy. Można też użyć wieloskładnikowych nawozów mineralnych, albo nawozów wolno działających. Obojętnie na jaki nawóz się zdecydujemy, pamiętajmy, aby wysiewać go równomiernie.
7
Gdy przeprowadzimy już wszystkie zabiegi odżywiające nasz trawnik, pamiętajmy o regularnym koszeniu i grabieniu. Trawę najlepiej przycinać do wysokości ok. 3 cm.
A później pozostaje już cieszyć się piękną zielenią przed domem.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

KasiaSzulik
12.05.2015
Mój trawnik wygląda koszmarnie, nie ma kto się nim zająć, szukam sposobu jak przywrócić go do świetności póki co znalazłam kosiarki http://moj-ogrod.com.pl/kosiarka-reczna-czy-elektryczna/ . Przydałaby mi się taka razem z kosiarzem :)