malowanie ust szminką

Jak malować usta szminką?

Szminka wraca w wielkim stylu, zwłaszcza odcienie czerwieni, różu i oranżu. Pięknie umalowane usta, powinny być dobrane kolorem do stroju, charakteru, oraz być wykonane z prawdziwym perfekcjonizmem. Jeśli wszystko zrobimy poprawne możemy być pewne, że ponętne usta działają na mężczyzn jak prawdziwy magnez i dodają kobitom elegancji i drapieżnego pazura. Przez lata panowania błyszczyków mogłyśmy jednak zapomnieć jak prawidłowo używać szminki, warto więc przypomnieć sobie podstawowe zasady.
1
Szminkę nakładamy na usta przypudrowane cienką warstewką sypkiego pudru, dzięki czemu kolor dłużej się na nich utrzyma. Warstwa pudru, nie może też być zbyt grupa, ponieważ kosmetyk może się wtedy nieapetycznie zbrylić, a to nie dodaje specjalnie uroku.
2
Jeśli chcemy, aby nasz makijaż był perfekcyjny, użyjmy konturówki do ust. Jej odcień powinien być idealnie dobrany do koloru szminki, a usta powinny być obrysowane z jak największą dokładnością.
Chyba nikomu nie należy tłumaczyć, ze czarna konturówka i różowa szminka już dawno wyszły z mody. W ogóle zbyt duże różnice w kolorach konturówki i szminki są niewskazane.
Obecnie można zauważyć też modę na awangardowe malowanie ust, czyli bez użycia konturówki i nieco niechlujne, jakby usta były malowane bez pomocy lusterka.
3
Szminkę najlepiej nakładać pędzelkiem, otrzymamy wtedy idealny efekt, a pędzelek ułatwi nam utrzymanie się w uprzednio wyznaczonych konturach. Jeśli nie mamy pędzelka możemy pomalować usta bezpośrednio szminką, po czym wklepać kosmetyk w usta opuszkiem palca.
4
Zwłaszcza mocne i nasycone kolory powinny być w tym sezonie matowe. Odciskamy więc delikatnie nadmiar szminki na chusteczce higienicznej i gotowe! Koralowy połysk lub dodatkowe nakładanie błyszczyka nie jest teraz zbyt pożądane. Usta mają wyglądać trochę staromodnie, a trochę rockowo.
Dodatkowym bonusem obecnego sezonu jest fakt, że mocne kolory ust nie są zarezerwowane jedynie na wieczór. Krwistoczerwone wargi możemy sobie zafundować w środku dnia, nawet do jeansów i do koszuli.
5
Szminki powinny być odpowiednio przechowywane, zgodnie z zasadami higieny. Nie powinno się wystawiać kosmetyku na działanie wysokiej temperatury i ostrego światła. Zakrętkę zawsze zakładamy do końca, aby codzienne światło nie dostało się bezpośrednio do pomadki, wszelkie ubrudzenia powinno się regularnie osuwać, aby nie rozwijały się żadne bakterie. Poprawnie przechowywana pomadka, może być używana przez dwa lata.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

odpowiedni makijaż oczu
nakładanie korektora
makijaż zielonych oczu

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Lukrecja
06.03.2013
Nakładamy podkład na wargi, konturówkę i szminkę. Teraz wycieramy szminkę, pudrujemy sypkim puderm i malujemy usta jeszcze raz