Ozdoby z masy solnej

Jak zrobić ozdoby na choinkę z masy solnej?

AniaAnia - specjalista Tipy.pl
Poniżej znajdziesz nowe wydanie starej metody zrobienia masy solnej a z niej ulubione kształty bożonarodzeniowe, które należy "upiec" w mikrofalówce i dekoracje gotowe.
P

* Masa solna (przepis na masę solną poniżej),
* Mikrofalówka,
* Foremki do wycinania ciastek,
* Koraliki (np. samoprzylepne perełki i kryształki - do kupienia tutaj),
* Farbki – zielona, czerwona, biała i złota,
* inne dekoracje typu pompony, wstążki, gwiazdki itp.
* brokat.

1
Przepis na masę solną:

Składniki* : 4 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 1/2 - 1 szklanki gorącej wody.

Sposób zrobienia: Zagnieć ciasto po czym rozwałkuj.

* Z połowy podanej ilości wychodzi około 10-12 sztuk.
2
Foremkami do wycinania ciastek wycinaj kształty bałwanków, choinek, gwiazdek, Mikołajów itd. wykałaczką zrób dziurkę u góry a potem przeciągnij wstążkę. Dziurkę zrób trochę większą, bo podczas pieczenia ciasto pęcznieje i mały otwór może się zamknąć.
3
Na talerzu odpowiednim do mikrofalówki ułóż ciasteczka i piecz w mikrofali 1-4 minut. Dodaj jeszcze 1 minutę, obserwuj ciastka. Pozostaw je do całkowitego wystygnięcia zanim zaczniesz dekorować.
4
Ozdoby na choinkę ręcznie robione
Bałwanek – pomaluj cały kształt na biało. Pomaluj czapkę na czarno. Markerem narysuj oczy, nos, usta i guziki. Możesz domalować szalik. Jeżeli masz wstążkę przewiąż ją wokół szyi bałwanka według upodobania i przyklej jej końce. Zrób 2 pętelki i przyklej je jako ręce bałwanka.
5
Gwiazda – pomaluj ją na biało lub złoto. Brzegi pomaluj srebrnym kolorem, poniżej zielonym. Do środka wklej mniejsze gwiazdki ze złotka itp. obrzeża gwiazdki możesz również udekorować błyszczącą nitką, z której zrób również pętelki do zawieszenia.
6
Choineczka
Choinki – pomaluj na zielono. Jak farbka wyschnie pomaluj zielonym brokatem. Domaluj złote lub srebrne dekoracje – girlandy. Czerwoną farbą namaluj bombki. Na czubek naklej gwiazdkę. Zamiast rysować bańki, możesz je zrobić z maleńkich koralików.
?

Wskazówki
* dekorowanie solnych ciasteczek, może być wykonane według własnych upodobań. Każdy ma inne pomysły i inną wyobraźnie.
* Jeżeli nie masz mikrofali, musisz wykonać masę solną, którą można piec w piekarniku. 1 szklanka soli, 2 szklanki mąki, 1 szklanka wody – wszystko wymieszaj i wyrób, jeżeli ciasto się klei dodaj ciut mąki, ale nie za dużo bo ciasto będzie bardzo suche.

Powiązane porady

kula śnieżna
Bombka z brokatem
Słomkowa gwiazda

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Jusia
18.12.2010
Bardzo Fajne a w mikrofali jest chociaz szybciej niz w piekarniku Dzie ;**
domcia
02.12.2009
TA masa solna jak się ja włoży do mikrofali to powstają na niej takie pęcherzyki lepiej w piekarniku to robic 1