Obwód w biodrach

Jak zmierzyć obwód w biodrach?

MariuszL - specjalista Tipy.pl
Planujesz kupić sobie spodnie przez internet i potrzebujesz się zmierzyć, ale nie masz w domu miarki krawieckiej? Niewiele osób wie, że istnieje na to rada i można to zrobić przy pomocy przedmiotów, które każda z nas znajdzie w swoim domu. Nie będziesz potrzebowała nikogo do pomocy, z pewnością poradzisz sobie z tym zadaniem sama. Poniżej znajdziesz kilka przydatnych wskazówek, dzięki którym bez problemu zmierzysz obwód swoich bioder.
1

Do wykonania pomiaru obwodu w biodrach potrzebny jest jedynie centymetr krawiecki i trochę chęci. Jeżeli nie mamy centymetra możemy go zastąpić sznurkiem, wstążką, tasiemką, linką, itp. Po wykonaniu pomiaru odcinek ze sznurka lub innego wykorzystanego przyboru przenosimy na coś co ma podziałkę (długa linijka, taśma miernicza, metr stolarski). Ważne aby to czego używamy do pomiaru było materiałem nierozciągliwym ponieważ wtedy pomiar będzie niedokładny.

2

Gdy mamy już przygotowany wyżej omówiony przybór wystarczy odszukać na ciele kolce biodrowe przednie górne. Są to wypukłości umiejscowione na talerzach biodrowych po bokach brzucha poniżej pępka, nad stawem biodrowym, łatwo wyczuwalne pod palcami.

3

Przygotowany przybór mierniczy oplatamy poziomo wokół tułowia na wysokości wcześniej zlokalizowanych punktów anatomicznych. Ważne jest, aby przybór pomiarowy na całej wykorzystywanej długości przylegał swobodnie do ciała (nie może ściskać ciała ani zwisać luźno). Pomiar wykonujemy na równym podłożu przyjmując swobodną wyprostowaną postawę ciała.

Powiązane porady

Joga w ciąży
ćwiczenie przed telewziorem

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Nicky
21.09.2015
Tutejszy opis jest błędny.
Obwód bioder mierzy się w najszerszym miejscu pod pasem biodrowym - na pośladkach, gdzie wychodzi zdecydowanie więcej niż na kolcach biodrowych.
Anja
24.03.2011
nie ma to jak kolce biodrowe przednie górne, teraz gdy już wiem co mam na talerzach biodrowych mogę się w końcu zmierzyć nazywając to po imieniu :)